وزیر دفاع آلمان گفت: نیروهای مازاد آلمانی برای تقویت امور در لیتوانی آمادگی دارند. ما در حال مذاکره با لیتوانی هستیم تا مشخص شود چه اقداماتی در این راستا منطقی است.

آلمان اعزام نیروهای مازاد به لیتوانی را بررسی می‌کند

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: وزیر دفاع آلمان اعلام کرد که این کشور در حال بررسی موضوع استقرار نیروهای مازاد در لیتوانی است.

این اظهارات "کریستین لامبرشت" در بحبوحه تنش ها میان روسیه و اوکراین مطرح شده است.

این مقام ارشد آلمان در مصاحبه با "گروه رسانه‌ای فونکه" که قرار است امروز به طور کامل منتشر شود، گفت که برلین با هدایت یک گروه نبرد ناتو، پیشتر کمک مهمی در لیتوانی داشته است.

لامبرشت خاطر نشان کرد: نیروهای مازاد آلمانی برای تقویت امور در لیتوانی آمادگی دارند. ما در حال مذاکره با لیتوانی هستیم تا مشخص شود چه اقداماتی در این راستا منطقی است.

غرب به سرکردگی آمریکا ضمن اشاره به تحرکات مسکو در مرز با اوکراین مدعی است که روسیه به دنبال حمله به اوکراین بوده و این در حالی است که کرملین بارها این ادعا را کرده است.

این تحرکات روسیه منجر به این شده که آمریکا دستور اعزام حدود سه هزار نیروی مازاد برای تقویت جبهه ناتو در لهستان و رومانی صادر کند. اولین سری از این نیروها روز گذشته وارد پایگاهی در لهستان شدند.

ناتو پیشتر چهار یگان چند ملیتی با حدود پنج هزار نیرو را در لهستان، لیتوانی، لتونی و استونی مستقر کرده بود. اعزام این نیروها در پاسخ به الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ انجام شده بود.

وزیر دفاع آلمان در ادامه این مصاحبه بار دیگر ارسال تسلیحات به اوکراین را رد کرد. این در حالی است که سفارت اوکراین در آلمان لیستی از درخواست های خود را به وزارتخانه های خارجه و دفاع آلمان ارائه کرده که شامل سیستم های دفاع موشکی، ابزارهای جنگ افزارهای الکترونیکی و آمبولانس های نظامی است.

طی هفته های گذشته روسای دولت فرانسه و آلمان در یک کنفرانس خبری  مشترک موضع واحدی را در قبال روسیه به نمایش گذاشتند و بر ضرورت گفت‌وگو با مسکو برای حل و فصل مسالمت آمیز مساله تاکید کرده بودند.

تنش در منطقه، زمانی بالا گرفت که کشورهای غربی و کی‌یف ادعاهایی درباره «تهاجم» احتمالی روسیه به اوکراین منتشر کردند. مسکو این ادعاها را «پوچ و بی‌اساس» خواند و از آن به عنوان ترفندی برای تشدید تنش‌ها یاد و اشاره کرد که روسیه هیچ‌ تهدیدی برای کسی ایجاد نکرده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید