مقام‌های اطلاعاتی آمریکا به کنگره هشدار داده‌اند که ارتش روسیه برای تهاجم گسترده زمینی به اوکراین به ۱۵۰ هزار سرباز نیاز دارد که این تعداد تا نیمه ماه فوریه در مرزهای این کشور مستقر خواهند شد.

روسیه خود را برای حمله به اوکراین آماده می‌کند

به گزارش سلام نو، ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی نوشت: بر اساس یک ارزیابی اطلاعاتی آمریکا، روسیه ۷۰ درصد نیروی نظامی لازم برای تهاجم گسترده به اوکراین را آماده کرده است.

بنا بر این ارزیابی، ۱۱۰ هزار نظامی روسیه در مرزهای اوکراین مستقر شده‌اند ولی هنوز درباره تصمیم «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه برای حمله به اوکراین قطعیت وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقام‌های اطلاعاتی آمریکا به کنگره هشدار داده‌اند که ارتش روسیه برای تهاجم گسترده زمینی به اوکراین به ۱۵۰ هزار سرباز نیاز دارد که این تعداد تا نیمه ماه فوریه در مرزهای این کشور مستقر خواهند شد.

به گفته این مقام‌ها، کرملین طرح‌های مختلف از جمله حمله زمینی محدود یا اشغال کامل اوکراین را بررسی کرده است.

روسیه ادعای مقام‌های آمریکایی درباره حمله قریب‌الوقوع به اوکراین را تکذیب کرده است.

بر اساس ارزیابی اطلاعاتی آمریکا، در صورت تهاجم گسترده زمینی روسیه به اوکراین، کی‌یف پس از ۴۸ ساعت اشغال و دولت «ولودیمیر زلسنکی» رئیس‌جمهوری این کشور سرنگون خواهد شد.

چنین حمله ای به مرگ ۲۵ تا ۵۰ هزار غیرنظامی منجر خواهد شد و حداکثر ۲۵ هزار نظامی اوکراینی و ۱۰ هزار سرباز روس کشته می‌شوند.

این ارزیابی همچنین از سرازیر شدن یک تا پنج میلیون پناهجو به کشورهای همسایه، به خصوص لهستان خبر داده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید