۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
کد خبر: 55331712

موافقت مجلس شورای عربستان با اکثریت آرا با پیش‌نویس تغییر پرچم خشم شهروندان این کشور را برانگیخت.

ماجرای تغییر پرچم عربستان چیست؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، اعلام تصمیم اخیر دولت سعودی برای تغییر پرچم این کشور واکنش تند شهروندان عربستانی و برخی فعالان شبکه های اجتماعی را به دنبال داشت که ریاض را مجبور به ارائه توضیحاتی برای پایان دادن به شایعات مطرح شده در این خصوص کرد.

به گزارش سایت ایندیپندنت عربی، موافقت مجلس شورای عربستان با اکثریت آرا با پیش نویس تغییر پرچم خشم شهروندان این کشور را برانگیخت.

به محض تصویب پیشنویس اصلاحیه پرچم، شعار و سرود ملی عربستان، در محافل سعودی به ویژه شبکه های اجتماعی جنجال گسترده‌ای به پا شد. بطوریکه برخی تغییر پرچم و سرود ملی را رد  و برخی دیگر آن را تایید کردند. مخالفان با انتشار توییت‌هایی اظهار داشتند این تصمیم یعنی تغییر در شکل و چه بسا در رنگ پرچم.

سعد بن صیب العتیبی، ارائه دهنده این پیشنویس و عضو مجلس شورای عربستان در توضیح این امر گفت، تغییر پرچم صحت ندارد و تنها به منظور اصلاح شیوه نامه ای است که حدود ۵۰ سال از صدور آن می‌گذرد و نیز به منظور همسویی با جریان بزرگی است که عربستان طی سال‌های اخیر در بازنگری و توسعه برخی سیستم‌ها و متون قانونگذاری حامی اهداف و چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان آغاز کرده است.

این توئیت‌ها باعث شد که «نهاد مبارزه با شایعات» عربستان توضیح دهد که اخبار منتشر شده در مورد تغییر شکل و محتوای پرچم عربستان و سرود ملی نادرست است و واقعیت این است که این اصلاحیه، محتوای پرچم را تغییر نخواهد داد بلکه تغییر در شیوه نامه و به منظور به روزرسانی ضوابط و پروتکل‌های استفاده از آن است.

مجلس شورای عربستان، روز دوشنبه پیش‌نویس اصلاحیه «نظام پرچم» را که بیش از ۵۰ سال پیش صادر شده بود، پس از بررسی آن توسط کمیته امور امنیتی و نظامی این شورا تصویب کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید