از ۱۸ مهر سال جاری ثبت الکترونیکی ازدواج در سراسر کشور فعال و دفاتر ثبت سنتی ازدواج حذف شد.

از این تاریخ هیچ ازدواجی در روزهای تعطیل ثبت نمی‌شود

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق گفت: فرآیند ثبت الکترونیکی ازدواج از شنبه ۱۶ بهمن فقط در ساعات اداری انجام خواهد شد.

رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق گفت: بر اساس دستور ریاست سازمان ثبت و معاون قوه قضائیه، فرآیند ثبت الکترونیکی ازدواج از شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ در ساعت اداری و در محل دفترخانه انجام خواهد شد و فقط مراسم‌های تشریفاتی زوجین می‌تواند در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل انجام شود.

او گفت: اگر زوجین در روزهای غیر کاری و یا ساعات خارج از ساعت کاری بخواهند ازدواج یا طلاق خود را ثبت کنند باید ابتدا به صورت سنتی این فرآیند را انجام دهند و ثبت رسمی آن‌ها در ساعت اداری روز بعد انجام می‌شود.

به گفته مظفری برای ثبت اثر انگشت، معرفی نامه و سند نیاز است که افراد حضوری مراجعه کنند فقط مراحل ثبت سند ازدواج از سنتی به جدید تغییر کرده است و امیدواریم که از ابتدای ۱۴۰۱ این طرح عملیاتی شود تا اطلاعات اضافه حذف و از هزینه‌های بالا کاسته می‌شود.

از ۱۸ مهر سال جاری ثبت الکترونیکی ازدواج در سراسر کشور فعال و دفاتر ثبت سنتی ازدواج حذف شد.

با ثبت الکترونیکی ازدواج، بعد از امضای سند ازدواج، اثر انگشت زوجین در سامانه ثبت می‌شود و سند ازدواج در اختیار زوجین قرار می‌گیرد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید