در گزارش زیر فهرست ثروتمندان بیت‌کوین و افرادی که بیش از همه بیت‌کوین در اختیار دارند، ارائه شده است.

فهرست ثروتمندان دارندگان بیت‌کوین در جهان

به گزارش سلام نو به نقل از عصر ایران، امروزه بیش از ۱۰۰ میلیون نفر دارای رمزارز بیت‌کوین هستند که نخستین ارز دیجیتال جهان محسوب می شود. با این وجود، در شرایطی که مالکیت این رمزارز گسترده است، اما توزیع یکنواختی ندارد. در حقیقت، کمتر از یک درصد از دارندگان بیت‌کوین تقریبا یک سوم از موجودی فعلی را در اختیار دارند. اما این میلیاردرهای بیت‌کوین چه کسانی هستند و دارایی آنها چه میزان است؟

ساتوشی ناکاموتو

سلاطین بیت‌کوین/ کدام افراد بیشترین بیت‌کوین جهان را در اختیار دارند (جدیدترین بروزرسانی)

ساتوشی ناکاموتو با دیگر افراد حاضر در این فهرست کمی متفاوت است زیرا هیچ کس به واقع نمی داند وی چه کسی است. در عوض، این نامی است که برای فردی (یا افرادی) که بیت‌کوین را خلق و تاثیرگذاری چشمگیر آن بر دنیای امروز را ایجاد کرده اند، استفاده می شود.

افراد بسیاری ادعا کرده اند که بنیانگذار واقعی بیت‌کوین هستند، اما تا به امروز هویت واقعی ناکاموتو مشخص نشده است. ناکوموتو بیت‌کوین را در سال ۲۰۰۹  خلق کرد و استخراج ۱۱۲۵۱۵۰ توکن بیت‌کوین از آن زمان تاکنون به وی نسبت داده می شود. افزون بر این، ادعا می شود که ناکوموتو بیش از نیمی از این میزان را حفظ کرده است که معادل تقریبا ۳۰ میلیارد دلار امروز است. این موجب می شود تا ناکوموتو ثروتمندترین دارنده بیت‌کوین در جهان باشد.

کامرون و تایلر وینکلووس

سلاطین بیت‌کوین/ کدام افراد بیشترین بیت‌کوین جهان را در اختیار دارند (جدیدترین بروزرسانی)

برادران وینکلووس نام خود را در صنعت رمزارزها به عنوان بنیانگذاران جمینای (Gemini)، یک صرافی رمزارز بسیار محبوب، و شرکت سرمایه گذاری وینکلووس کپیتال مطرح کرده اند. همچنین، آنها به واسطه درگیری حقوقی با مارک زاکربرگ درباره ایجاد فیسبوک شناخته شده هستند.

در سال ۲۰۱۳، برادران وینکلووس اعلام کردند که مالکیت ۱۱ میلیون دلار رمزارز را از طریق شرکت سرمایه گذاری خود در اختیار دارند. همچنین، آنها سرمایه گذاری در بلاک‌فای، یک صرافی رمزارز دیگر، را در سال ۲۰۱۹ انجام دادند. برادران وینکلووس در طول سال ها دارایی بیت‌کوین خود را حفظ کرده و صبر آنها با رونق صنعت رمزارز در سال ۲۰۲۰ نتیجه داد. امروز، برادران دوقلوی وینکلووس حدود ۶ میلیارد دلار بیت‌کوین در اختیار دارند.

بری سیلبرت

سلاطین بیت‌کوین/ کدام افراد بیشترین بیت‌کوین جهان را در اختیار دارند (جدیدترین بروزرسانی)

به عنوان بنیانگذار و مدیرعامل "گروه ارز دیجیتال" (Digital Currency Group)، بری سیلبرت ایجاد و پشتیبانی از پیشرفت های مبتنی بر بلاک‌چین را هدف قرار داده است. این مجموعه شامل چندین شرکت، از جمله یک شرکت تامین نقدینگی و سرمایه گذاری می شود. گروه ارز دیجیتال در بیش از ۲۰۰ شرکت نوپای فعال در زمینه رمزارز سرمایه گذاری کرده و حتی موفق شده است کوین‌دسک (CoinDesk)، یک شرکت پیشرو در زمینه ارائه اخبار رمزارز و کوین‌بیس (Coinbase)، یک صرافی بسیار محبوب رمزارز را خریداری کند.

این که سیلبرت چه میزان بیت‌کوین در اختیار دارد، به طور دقیق مشخص نیست، اما یکی از شرکت های وی به نام گری‌اسکیل (Greyscale) که در زمینه سرمایه گذاری ارز دیجیتال فعالیت می کند، دارای بیش از ۶۵۰ هزار بیت‌کوین است. این میزان معادل بیش از ۲۵ میلیارد دلار آمریکا می شود.

تیم دریپر

سلاطین بیت‌کوین/ کدام افراد بیشترین بیت‌کوین جهان را در اختیار دارند (جدیدترین بروزرسانی)

تیم دریپر یک سرمایه گذار آمریکایی و بنیانگذار دانشگاه دریپر است. از دهه ۱۹۸۰، دریپر سرمایه گذاری های اولیه در شرکت هایی که به نام هایی شناخته شده تبدیل شده اند را انجام داده که از آن جمله می توان به تسلا، اسکایپ و کوین‌بیس اشاره کرد. اما سرمایه گذاری زودهنگام وی در بیت‌کوین نام وی را به عنوان یک میلیاردر رمزامرز مطرح کرده است.

در سال ۲۰۱۴، دریپر ۳۰ هزار بیت‌کوین را به قیمت ۱۹ میلیون دلار خریداری کرد. در شرایطی که سرمایه گذاری بزرگی به نظر می رسد، اما بی تردید برای تیم دریپر نتیجه داده است. امروز، این میزان بیت‌کوین ارزشی بیش از یک میلیارد دلار دارد.

سم بنکمن-فراید

سلاطین بیت‌کوین/ کدام افراد بیشترین بیت‌کوین جهان را در اختیار دارند (جدیدترین بروزرسانی)

شرکت اف‌تی‌اکس یکی دیگر از بازیگران بزرگ در صرافی رمزارز محسوب می شود و بنیانگذار آن سرمایه قابل توجهی از طریق رمزارزها کسب کرده است. سم بنکمن-فراید در سال ۲۰۱۴ از دانشگاه ام‌آی‌تی فارغ التحصیل شد و پنج سال بعد شرکت اف‌تی‌اکس را بنیان نهاد.

همچنین، وی شرکت تجارت رمزارز آلامدا ریسرچ (Alameda Research) را در سال ۲۰۱۷ بنیان نهاد. از اینجا، آسمان به سقف محدودیت فعالیت های فراید تبدیل شد و او فعالیت خود را به سرعت در زمینه جمع آوری رمزارزها آغاز کرد.

سم بنکمن-فراید خرید بیت‌کوین را از سال ۲۰۱۸ آغاز کرد. هدف وی کسب درآمد و تاثیرگذاری بر صنعت بود و رمزارزها به طور قطع درب بازی را به او نشان دادند. ارزش دارایی فراید در قالب بیت‌کوین رقم چشمگیر ۲۲.۵ میلیارد دلار را نشان می دهد و از وی در کنار ساتوشی ناکاموتو به عنوان ثروتمندترین فرد در حوزه ارزهای دیجیتال یاد می شود.

مایکل جی سیلر

سلاطین بیت‌کوین/ کدام افراد بیشترین بیت‌کوین جهان را در اختیار دارند (جدیدترین بروزرسانی)

همانند تیم دریپر، داستان مایکل جی سیلر با رمزارز آغاز نمی شود. سیلر هم بنیانگذار مایکرواستراتژی (MicroStrategy) در سال ۱۹۸۹ بود که این شرکت در زمینه ارائه برنامه های نرم افزاری مختلف و خدمات فضای ابری به طیف گسترده ای از مشتریان فعالیت می کند. اما طی دوران حباب دات-کام، مایکرواستراتژی ضرری ۶ میلیارد دلاری را تجربه کرد و تقریبا به طور کامل از هم فرو پاشید.

سیلر در سال ۲۰۱۹ به یک قمار بزرگ دست زد و سرمایه گذاری بزرگی در بیت‌کوین انجام داد. در حال حاضر، وی بیش از ۱۷۷۰۰ بیت‌کوین در اختیار دارد و مایکرواستراتژی نیز بیش از ۱۲۰ هزار بیت‌کوین در اختیار دارد. در حال حاضر، این میزان ارزشی تقریبا ۴.۸ میلیارد دلاری دارد. سرمایه گذاری پرخطر سیلر به واقع نتیجه داد و وی را به نامی شناخته شده در دنیای بیت‌کوین تبدیل کرد.

برایان آرمسترانگ

سلاطین بیت‌کوین/ کدام افراد بیشترین بیت‌کوین جهان را در اختیار دارند (جدیدترین بروزرسانی)

برایان آرمسترانگ همراه با شریک تجاری خود به نام فرد اهرسام، شرکت کوین‌بیس، یک صرافی رمزارز، را در سال ۲۰۱۲ تاسیس کردند. کوین‌بیس در حال حاضر به عنوان یکی از محبوب‌ترین صرافی های رمزارز با حدود ۷۳ میلیون کاربر در سراسر جهان شناخته می شود.

اگرچه اهرسام در سال ۲۰۱۷ از کوین‌بیس کناره گیری کرد، آرمسترانگ به عنوان مدیرعامل فعالیت خود را ادامه داد و ۱۹ درصد از سهام شرکت را در اختیار دارد که حدود ۱۰ میلیارد دلار ارزش دارد. اگرچه کسی به طور دقیق نمی داند آرمسترانگ چه میزان بیت‌کوین در اختیار دارد، اما تصور می شود که مقدار قابل توجهی است و مجموع دارایی های وی در قالب رمزارز، وی را به یکی از ثروتمندترین افراد آمریکا تبدیل کرده است.

گوین اندرسن

سلاطین بیت‌کوین/ کدام افراد بیشترین بیت‌کوین جهان را در اختیار دارند (جدیدترین بروزرسانی)

گوین اندرسن یکی از سرمایه گذاران اولیه در بیت‌کوین بود. اندکی پس از معرفی این رمزارز در سال ۲۰۰۹، اندرسن ۱۰ هزار بیت‌کوین را به قیمت فقط ۵۰ دلار خریداری کرد. برخی حتی معتقدند که بیت‌کوین ایده اندرسن بوده و او ساتوشی ناکاموتو واقعی است. اندرسن این مساله را رد کرده، اگرچه مدعی دوستی با ناکاموتو واقعی است.

اندرسن پس از ناپدید شدن ناگهانی ناکاموتو، مسئول توسعه بیت‌کوین به شکلی که امروز شاهد آن هستیم، بوده است. ناکاموتو، اندرسن را به عنوان میراث دار بیت‌کوین انتخاب کرد و وی رفع هر گونه نقص طراحی بیت‌کوین را آغاز و زیرساخت این رمزارز را تکمیل کرد.

بنیاد بیت‌کوین به واسطه فعالیت های اندرسن در این زمینه بیش از ۲۰۰ هزار دلار در قالب بیت‌کوین به وی پرداخت کرد که اکنون میلیاردها دلار ارزش دارد. پس به جرات می توان گفت که یکی از میلیاردرهای برتر بیت‌کوین، یکی از توسعه دهندگان کلیدی این رمزارز نیز بوده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید