کیش جاذبه ها و دیدنی های فراوانی در دل خود دارد به همین دلیل تفریحات جذاب زیادی نیز دارد که گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است.

با سفر در کیش از عمق آب تا آسمان سفر کنید

به گزارش سلام نو به نقل از فلای تودی، جزیره زیبای کیش علاوه بر جاذبه های گردشگری و دیدنی بی‌نظیرش دارای امکانات تفریحی متنوع و متعدد است. در چند سال اخیر همین تفریحات کیش به یکی از اصلی‌ترین دلایل جذب گردشگران به این جزیره تبدیل شده‌اند.

تفریحات مهیج آبی کیش

کیش به دلیل قرارگیری در میان آب‌های خلیج فارس، دارای تفریحات آبی زیادی مثل غواصی، کشتی کروز، اسکی روی آب و… است که در اینجا با آن‌ها آشنا می‌شوید:

غواصی

غواصی در آب‌های زلال خلیج فارس و شنا کردن با ماهی‌های بازیگوش قطعا یکی از بهترین تجربه‌هایی است که می‌توانید در جزیره کیش برای خودتان رقم بزنید. کیش دارای کلوپ‌های مختلفی برای غواصی است که با انتخاب هر یک از آن‌ها می‌توانید خاطره‌ای به یاد ماندنی را برای خود خلق کنید.

ممکن است با خودتان فکر کنید که اگر شنا بلد نیستید، نمی‌توانید به غواصی بروید؛ اما اصلا نگران این موضوع نباشید؛ چراکه قبل از غواصی تمامی آموزش‌های لازم به شما داده می‌شود و در تمام مدت غواصی، مربی حرفه‌ای همراه شما خواهد بود. خوب است بدانید تقریبا در تمامی ایام سال به جز زمان‌هایی که دریا طوفانی باشد، غواصی در کیش امکان‌پذیر است.

پارک آبی اوشن

پارک آبی اوشن یکی از محبوب‌ترین تفریحات کیش است که به عنوان اولین پارک آبی روباز کشور و اولین تم پارک آبی ایران شناخته می‌شود. این پارک مهیج در جاده جهان کیش، در یک منطقه پرواز ممنوع واقع شده که هیچ سازه و ساختمان بلندی در اطراف آن وجود ندارد. از این رو پارک آبی اوشن با افتخار لقب اولین پارک آبی روباز مخصوص بانوان در ایران را نیز یدک می‌کشد.

این پارک آبی گنجایش روزانه ۳۳۰۰ نفر به صورت همزمان را دارد. وسایل بازی و سرسره‌های اوشن جزو امن‌ترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات آبی روز دنیا هستند که توسط یکی از معتبرترین شرکت‌های کانادایی با نام White Water West طراحی و ساخته شده‌اند.

پاراسل

یکی از تفریحات کیش که اخیرا طرفدار زیادی پیدا کرده است پاراسل سواری است. این تفریح در عین حالی که هیجان‌‎انگیز و ترسناک است، حس آرامش وصف‌نشدنی را برای مسافران به ارمغان می‌آورد.

پاراسل به این صورت است که با پوشیدن جلیقه‌ی نجات و بستن کمربند ایمنی، به چتری بزرگ وصل می‌شوید و توسط یک طناب بلند به قایقی تندرو متصل می‌شوید. پس از حرکت قایق، طنابی که به شما وصل است کشیده می‌شود و شما به حالت پرواز در می‌آیید. پاراسل سواری حس لذت پرواز بر روی دریای نیلگون خلیج فارس را به شما هدیه می‌دهد و از آن بالا چشم‌اندازی بی‌نظیر به زیبایی‌های جزیره خواهید داشت.

کشتی تفریحی

یکی دیگر از پرطرفدارترین تفریحات کیش، کشتی‌های تفریحی هستند که لحظاتی شاد و دلپذیر را روی آب‌های نیلگون خلیج فارس برای گردشگران رقم می‌زنند. این کشتی‌های تفریحی معمولا گشتی دو ساعته در اطراف جزیره دارند. هنگام گشت، گروه موسیقی با اجرای موزیک‌های شاد و پرانرژی در تلاش است تا خاطره‌ای فراموش نشدنی را برای گردشگران رقم بزند. پذیرایی کشتی به صورت یک وعده غذایی ناهار یا شام صورت می‌گیرد و در اکثر کشتی‌های تفریحی کافی‌شاپ و غرفه عکاسی هم وجود دارد.

کشتی کف شیشه‌ای یا کشتی اکواریوم کیش هم نمونه دیگری از کشتی تفریحی جزیره است. این کشتی فضایی را برای گردشگران به وجود آورده تا موجودات عمق دریا را از داخل کشتی مشاهده کنند و همزمان از اجرای موزیک لذت ببرند.

اسکوتر زیردریایی

یکی از جدیدترین تفریحات کیش که در سال‌های اخیر میزبان گردشگران جزیره بوده، اسکوتر زیردریایی است. این دستگاه امکان تجربه‌ی غواصی امن و مطمئن، بدون نیاز به حمل لوازم غواصی برای مشتاقان فراهم آورده است. به کمک این دستگاه دیگر نیازی به شنا بلند بودن نیست و گردشگران به راحتی می‌توانند زیر دریا گشت زده و از زیبایی‌های تمام‌نشدنی دنیای زیر آب نهایت لذت را ببرند.

بنانا

بنانا یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات دریایی کیش است. بنانا درواقع یک تیوپ به نسبت بزرگ و شبیه به موز است که چند نفر به صورت گروهی پشت سر هم روی آن می‌نشینند. این تیوپ با یک طناب محکم که به قایقی تندرو وصل است، کشیده می‌شود و هیجان موج‌سواری در دریا را به افراد هدیه می‌دهد. دقت کنید که قبل از سوار شدن حتما باید جلیقه نجات را بپوشید.

شاتل

شاتل هم یکی از تفریحات کیش است که کاربردی شبیه به بنانا دارد و تفاوت آن در مدل تیوپ و شکل ظاهری آن است. شاتل قابل استفاده به صورت تکی یا چند نفره است و به وسیله یک قایق روی آب کشیده می‌شود. هرچه سرعت قایق بالاتر باشد این تیوپ در سطح آب تکان‌های بیشتری می‌خورد و لذت و هیجان بیشتری به افراد می‌دهد.

 کایاک

کایاک سواری بر روی آب‌های شفاف خلیج فارس یکی دیگر از تفریحات کیش است که آرامشی مثال‌نزدنی را برای مسافران به ارمغان می‌آورد. کایاک در واقع نوعی قایق است جنس کایاک عموما از فیبر کربن، پی وی سی، فایبرگلاس یا چوب بامبو است که استحکام بالایی دارد.

این وسیله به دو صورت پارویی و پدالی موجود است. کایاک پارویی تک نفره بوده که برای به حرکت در آوردن آن از پاروی دوکفه استفاده می‌شود. کایاک پدالی هم برای استفاده دو نفره است و در این مدل جلوی پای هرکدام پدال‌هایی وجود دارد که برای حرکت باید از آن استفاده شود.

فلای بورد

یکی از پرچالش‌ترین و مهیج‌ترین تفریحات جزیره، فلای بورد است که مورد توجه گردشگران بسیاری قرار دارد. این فعالیت به قدری آدرنالین را بالا می‌برد که هرکسی اجازه استفاده از آن را ندارد.

فلای برد درواقع وسیله‌ای است که به یک جت اسکی متصل بوده و به وسیله‌ی آن شخص را در هوا نگه می‌دارد. به کمک فشار و پمپاژ آب فرد به صورت معلق ۱۲ متر بالاتر از سطح دریا قرار می‌گیرد و می‌تواند حرکات نمایشی اجرا کند.

جت اسکی

جت اسکی یکی از محبوب‌ترین تفریحات کیش به حساب می‌آید که تقریبا تمامی کلوپ‌های تفریحات دریایی کیش امکان ارائه آن را دارند. با جت اسکی می‌توان هیجان سرعت برو روی آب‌های نیلگون خلیج فارس را تجربه کرد و لحظات شیرینی را سپری کرد. لازم به ذکر است قبل از سوار شدن حتما از جلیقه نجات استفاده کنید.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید