در حال حاضر مراکش تنها کشور آفریقایی محسوب می‌شود که از شمال به دریای مدیترانه و جبل الطارق، از غرب به اقیانوس اطلس، از شرق با الجزایر و از جنوب با صحرای آفریقا و موریتانی همسایه است.

مراکش کشوری با بازار های رنگارنگ

به گزارش سلام نو به نقل از الی گشت، بازارهای رنگارنگ و پرهیاهوی شهر مراکش با اجناس و غذاهای خوشمزه اش نه تنها محبوب ترین جاذبه گردشگری مراکش بلکه محلی برای تجربه و احساس نبض واقعی کشور هستند. شهر مراکش با دشت های خشک وسیع و کوه های سر به فلک کشیده چشم اندازهای تماشایی را پیش روی چشمانتان به نمایش درمی آورد، با بودن در قلب این شهر اگر هیاهو و شلوغی شما را دلتنگ لحظاتی آرامش بخش کرده سواحل اقیانوس اطلس آنقدر بهتان نزدیک است که می توانید سفرهایی یک روزه به آن داشته باشید. به غیر از سواحل، جاهای دیدنی زیادی در خارج از شهر مراکش هستند که از گردشگاه های اطراف شهر مراکش هستند.

مراکش کشوری با بازار های رنگارنگ

در ۷۷ کیلومتری شهر مراکش روستاهای کوهستانی دره Ourika  محبوب ترین جا برای گردش های خارج از شهری ست. روستاها و شهرهای کوچکی که با باغ های میوه سرسبز و مزارع احاطه شدند محلی مناسب برای فرار از گرمای شهر و دیدن زندگی روستایی واقعی این کشور است. اگر در روز دوشنبه به این دره رفتید بازار روستای Tnine را از دست ندهید این باز پر از شلوغی و رنگ زندگی محلی است. در ماه های دی و بهمن می توانید در پیست اسکی Oukaimeden اسکی کنید و مبهوت چشم اندازهای خیره کننده شوید.

مراکش کشوری با بازار های رنگارنگ

اگر از گردش در کوچه های پیچ در پیچ شهر مراکش خسته شدید و دلتان گشت و گذاری متفاوت می خواهد سوار ماشین شوید و بعد از طی ۱۸۴ کیلومتر خودتان را به سواحل دوست داشتنی شهر صویره برسانید. قسمت قدیمی شهر که در کنار دریا آرام گرفته  با قلعه و برج و باروهای قرن هجدهمش یکی از پربازدید ترین جاذبه های این منطقه به شمار می رود. راه رفتن در کنار این قلعه ها راهی عالی برای غرق شدن در چشم اندازهای دریا و دیدن قایق های رنگارنگ بندر ماهی گیری صویره است. در اینجا با رفتن به موزه سید محمدابن عبدالله مجموعه ای از لباس ها، عکس ها و ابزار موسیقی این کشور را در ریادی سنتی و زیبا تماشا می کنید.

مراکش کشوری با بازار های رنگارنگ

آبشار اوزود در ۱۵۰ کیلومتری شمال شهر مراکش آنقدر آب و هوای خوب و خنکی دارد که هم مردم خود مراکش و هم گردشگران دوست دارند که در اولین فرصت خود را به این آبشار دیدنی برسانند. این آبشار حدود ۱۱۰ متر را بعد از گذر از سه لایه به سمت پایین می آید و ذرات آب پراکنده طراوت و خنکای لذت بخشی را به محیط می دهند.

مراکش کشوری با بازار های رنگارنگ

یکی از بهترین مساجد مدرن جهان در سواحل شهر کازابلانکا در ۲۴۲ متری شهر مراکش قرار گرفته است. این مسجد که طراحی آن با معماری فرانسوی بوده در سال های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳ با هزینه ۵۸۳ میلیون یورو ساخته شد. در طراحی این مسجد ترکیبی از معماری سنتی عربی- اندلسی و معماری معاصر به همراه کاشی کاری ها و حکاکی های زیبا، بنایی خیره کننده را ساخته است.

مراکش کشوری با بازار های رنگارنگ

بخش مرکزی کشور مراکش بلندترین کوه های شمال آفریقا را در خود جای داده است. توبکال، با ارتفاع ۴۱۶۷ متر در قلب پارک ملی توبکال قرار گرفته و بلندترین قله مراکش است. این قله که در فاصله ۷۰ متری شهر مراکش قرار دارد از محبوب ترین کوه ها برای کوهنوردی است. اگر در تابستان برای سفری یک روزه به این محل می روید فرصت فتح قله را ندارید چون رفتن به بالای قله ۲ روز زمان نیاز دارد.

مراکش کشوری با بازار های رنگارنگ

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید