طبق اعلام زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، وزرای خارجه ایران و روسیه امروز در مسکو با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

وزرای خارجه ایران و روسیه دیدار می‌کنند

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امورخارجه روسیه از دیدار حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه کشورمان با سرگئی لاوروف، همتای روسی اش خبر داد.

به نقل از صفحه توییتر رسمی وزارت خارجه روسیه، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز اعلام کرد حسین امیرعبداللهیان و سرگئی لاوروف امروز در مسکو با یکدیگر دیدار  و درباره وضعیت و چشم‌انداز روابط روسیه و ایران با تمرکز بر اجرای پروژه‌های کلیدی اقتصادی دو جانبه گفتگو خواهند کرد.

روز گذشته، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهورکشورمان و حسین امیرعبداللهیان به مسکو سفر کردند. در جریان این سفر، آقای رئیسی با پوتین، رئیس جمهور روسیه دیدار داشته و درباره افزایش روابط دو کشور مباحثی را مطرح کردند.

آقای رئیسی در جریان این دیدار تاکید کردند که ایران ۴۰ سال است درگیر مقاومت و رویارویی با آمریکا است، اما تحریم‌ها مانع پیشرفت ایران نشده است.

وزیر امورخارجه کشورمان نیز در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرده است که مواردی همچون توسعه همکاری‌های تجاری دو کشور، گسترش همکاری‌های بلندمدت و رفع برخی از موانع از جمله ضعف زیرساخت‌ها، منابع مالی و سرمایه‌گذاری و تلاش برای بی اثر کردن تحریم‌های بین‌المللی علیه دو کشور در دستور کار وی قرار دارد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید