قدم گذاشتن در ناشناخته‌ها و ریسک کردن، توجه بیشتر ما را می‌طلبد و می‌تواند وضعیت شدید خودآگاهی را به همراه داشته باشد. یکی از دلایلی که افراد، مانند کوهنوردان، در فعالیت‌های ماجراجویی شرکت می‌کنند.

۵ مهارتی که تنها می‌توان در سفر به دست آورد!

ماجراجویی در ناشناخته‌ها و تجربه واقعی جهان چیز خاصی دارد. شما می‌توانید آن را به عنوان غذای روح ضروری ببینید.

سفر ماجراجویانه شما را به خود درونی نزدیک‌تر می‌کند و به شما این فرصت را می‌دهد که به روش‌هایی که فکر نمی‌کردید خود را بررسی و به چالش بکشید.

۱. سفر، خودآگاهی شما را افزایش می‌دهد.

سفر، خودآگاهی شما را بالا می‌برد و یکی از سودمندترین بخش‌های سفر پرماجرا به خارج از کشور است.

قدم گذاشتن در ناشناخته‌ها و ریسک کردن، توجه بیشتر ما را می‌طلبد و می‌تواند وضعیت شدید خودآگاهی را به همراه داشته باشد. یکی از دلایلی که افراد، مانند کوهنوردان، در فعالیت‌های ماجراجویی شرکت می‌کنند.

این ماجراجویان اغلب با ذهنی آرام‌تر و افزایش اعتماد به نفس به خانه بازمی‌گردند. دلیل دیگری برای اینکه چمدان‌های خود را ببندید و برای زمان زیادی برای تفکر در منطقه آناپورنای هیمالیا به سفر بروید.

۲. فضای باز شما را باهوش‌تر می‌کند.

غوطه‌ور شدن در فضای باز می‌تواند شناخت بالاتر شما را به چندین روش افزایش دهد. یک مطالعه نشان داد که اسکن‌های مغزی گرفته شده پس از ورزش نشان می‌دهد که شرکت‌کنندگان در قشر جلوی مغز فعالیت بیشتر و متمرکزتری نسبت به قبل داشته‌اند.

علاوه بر این، سفرهای فعال به افزایش فعالیت در هیپوکامپ، (واحد ذخیره سازی) اصلی مغز کمک می‌کند.  به طور معمول، هیپوکامپ با افزایش سن کاهش می‌یابد و منجر به از دست دادن حافظه می‌شود، اما فعالیت فیزیکی در فضای باز می‌تواند منجر به واکنش شیمیایی در بدن شود که هیپوکامپ را افزایش می‌دهد.  گروهی از بزرگسالان میانسال سه بار در هفته ۴۰ دقیقه پیاده روی کردند و بیش از یک سال، هیپوکامپ خود را ۲ درصد افزایش دادند.

برای به دست آوردن ذهن تیزتر، ماجراجویی‌هایی در فضای باز داشته باشید و هیپوکامپ خود را فعال کنید!  ما سفر، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را توصیه می‌کنیم، که خاطراتی را ایجاد می‌کند که مطمئنا می‌خواهید برای همیشه به خاطر بسپارید.

۳. دوستی‌های جدید ایجاد کنید!

ماجراجویی کنید و دوست پیدا کنید. اگر یک مزیت از یک ماجراجویی در خارج از کشور وجود دارد که شما را با چیزهای گرم و مبهم رها می‌کند، این همان است.

شروع یک چالش با افراد دیگر می‌تواند شما را به هم نزدیکتر کند. اشتراک‌گذاری آزمایش‌ها و پیروزی‌ها به شما چیزی برای پیوند می‌دهد و روابطی را شکل می‌دهد که عمیقا در خاطرات شما جاسازی می‌شود.

چه در حال کوهنوردی یا قایق‌سواری در رودخانه باشید، یک چیز مطمئن است و می‌توانید آن تجربیات را با جزییات واضح و در حین خندیدن بر روی نقاط برجسته و اتفاقات ناگوار با نوشیدن یک نوشیدنی سرد در عصر، دوباره زنده کنید.

۴. مهارت های جدید بیاموزید!

اگر می‌خواهید مهارت‌های خود را تقویت کنید، سفر به خارج از کشور تنها چیزی است که نیاز دارید.  تجربیات به دست آمده از ورود به محیط‌های جدید و غوطه‌ور شدن در فرهنگ آن‌ها چالش‌های هیجان انگیزی را ایجاد می‌کند که می‌تواند شما را قادر سازد مجموعه مهارت‌های خود را گسترش دهید.

ممکن است مهارت‌های مذاکره خود را از چانه زدن قیمت سوغات در بازارهای ویتنام، استفاده از اشکال غیر شفاهی ارتباط در هند، گذراندن یک کلاس آشپزی در سریلانکا یا افزایش استعدادهای جسمی یا ذهنی خود با یک سفر کوهنوردی در جزیره قله مشاهده کنید. در نپال اینها مهارت‌هایی هستند که می‌توانند نحوه سفر و زندگی در خانه شما را تغییر دهند و تا مدت‌ها پس از بازگشت به خانه با شما خواهند ماند.

۵. بدانید که وقتی از نظر اخلاقی سفر می‌کنید، تفاوت ایجاد می‌کنید!

چیزهای بیشتری برای سفر به جز تجربه بهترین فضاهای طبیعت وجود دارد. شروع سفر به برخی از دورافتاده‌ترین و دست نخورده‌ترین گوشه‌های جهان، پولی را به اقتصاد محلی وارد می‌کند و به حفظ این مناظر بکر کمک می‌کند.

از آنجایی که بسیاری از این مقاصد دوردست در برخی از فقیرترین کشورهای جهان قرار دارند، گردشگری و بوم‌گردی به این کشورها در تلاش برای نجات و حفظ سرزمین خود از طریق سازمان‌هایی که در نهایت هدفشان نجات کره زمین است، کمک می‌کند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید