روز یکشنبه ۲۶ دی ماه این پلنگ برای تکمیل اقدامات درمانی و انجام عمل جراحی مجددا به بیمارستان دامپزشکی تهران انتقال یافت و پیش از انجام بیهوشی و هرگونه اقدام درمانی، به دنبال ایست قلبی و تنفسی تلف شد.

پلنگ مجروح شده در ایلام تلف شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رییس گروه بیماری های حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پلنگ مجروح ایلام به رغم تلاش تیم دامپزشکی به دلیل شدت جراحات تلف شد.

سیامک مسعودی افزود: پلنگ آسیب دیده ایلام روز شنبه برای انجام اقدامات دامپزشکی به تهران و بلافاصله همان روز به بیمارستان دامپزشکی تهران منتقل شد و ضمن بیهوشی توسط دامپزشکان سازمان حفاظت محیط زیست، بررسی های تشخیصی لازم از جمله رادیولوژی و اقدامات آزمایشگاهی به عمل آمد.

وی اظهار داشت: در بررسی های اولیه مشخص شد که استخوان های بازوی هر دو دست دارای شکستگی های متعدد بوده و براساس نظر رادیولوژیست این ضایعات می تواند حداقل مربوط به یک هفته تا ۱۰ روز قبل باشد، سایر ضایعات در معاینات اولیه شامل پارگی عمیق زبان، زخم عمیق و عفونی در کف پای چپ و همچنین زخم بازعفونی در دست راست تشخیص داده شد.

مسعودی ادامه داد: روز یکشنبه ۲۶ دی ماه این پلنگ برای تکمیل اقدامات درمانی و انجام عمل جراحی مجددا به بیمارستان دامپزشکی تهران انتقال یافت و پیش از انجام بیهوشی و هرگونه اقدام درمانی، به دنبال ایست قلبی و تنفسی تلف شد.

رییس گروه بیماری های دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش اظهار داشت: متاسفانه انجام حدود ۳۰ دقیقه عملیات احیاء نتیجه بخش نبود، برای تشخیص علت مرگ، کالبد شکافی و نمونه برداری صورت گرفته و منتظر نتیجه پاتولوژی هستیم.

۲۴ دی ماه یکی از شهروندان از طریق تماس تلفنی اطلاع می دهد که یک قلاده پلنگ در حوالی روستای بانروشان دچار آسیب دیدگی شده است که با حضور کارشناسان حیات وحش اداره کل استان ایلام به محل حادثه یک قلاده پلنگ نر مصدوم مشاهده شد که با وضعیت نامتعادلی روی زمین افتاده است.

کارشناسان پس از بررسی وضعیت عمومی پلنگ مصدوم و زمین گیر شده، با استفاده از اسلحه بیهوشی این پلنگ را زنده‌گیری و با رعایت تمامی جوانب ایمنی، به بیمارستان دامپزشکی شهر ایلام انتقال دادند اما پس از انجام معاینات و آزمایش های اولیه در مرکز دامپزشکی استان، پلنگ مصدوم برای اقدامات تشخیصی و درمانی به مرکز تیمار و بازپروری تخصصی حیات وحش در پارک طبیعت پردیسان تهران منتقل شد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید