یکی از قطارهای باری کره شمالی امروز (یکشنبه) برای اولین باز از زمان قرنطینه و بسته شدن مرزهای این کشور با چین به دلیل کرونا، وارد شهر مرزی با چین شد.

ورود قطار کره شمالی به چین برای اولین بار از زمان پاندمی کرونا

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، خبرگزاری یونهاپ از قول منابع مطلع گزارش کرد، این قطار باری احتمالا محموله‌ای اضطراری حمل می‌کند.

کره شمالی به صورت رسمی موارد ابتلا به کرونا را در کشور اعلام نکرده و اقدامات شدید محدودیتی شامل بستن مرزها و ممنوعیت عبور و مرور داخلی را از زمان آغاز پاندمی کرونا در ۲۰۲۰ وضع کرده است.

درحالیکه داده‌های دولت چین نشان می‌دهد برخی از محدودیت‌های تجاری همچنان به قوت خود باقیست،‌ اما به نظر می‌رسد که بسیاری از حمل و نقل‌ها از طریق بنادر دریایی کره شمالی و نه قطارهای مرزی صورت می‌گیرد.

مقام‌های دولت کره جنوبی اواخر سال گذشته میلادی گفته بودند که از نزدیک در حال رصد از سرگیری فعالیت قطارهای مرزی هستند و آن را نشانه‌ای از احتمال کاهش محدودیت‌های کرونایی می‌دانند.

خبرگزاری یونهاپ همچنین اعلام کرد، یک قطار باری از روی پل خط آهن رودخانه "یالو" عبور کرده و به شهر "داندونگ" چین وارد شده است.

البته هنوز مشخص نیست که آیا قطار محموله‌ای را به چین می‌برد یا نه، اما احتمالا روز دوشنبه با "محموله ای اضطراری" به کره شمالی بازمی‌گردد.

برخی انتقال کمک‌های پزشکی و مواد غذایی پس از سه ماه قرنطینه در بندر "نامپو" وارد کره شمالی شده‌اند اما هیچ اطلاعی درباره محموله بزرگی که قرار است طریق قطار وارد این کشور شود، در دسترس نیست.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید