پیش بینی می‌شود در نوامبر ۲۰۲۲ افتتاح شود، کل مجموعه توت آنخ آمون و همچنین کشتی بازسازی شده خوفو، یکی از قدیمی‌ترین نمونه‌های کشتی باستانی که در گودالی در پای هرم بزرگ جیزه در اطراف مهر و موم شده بود را به نمایش می‌گذارد. ۲۵۰۰ قبل از میلاد انتشار فیلم آگاتا کریستی کنت برانا به نام مرگ در نیل در فوریه جذابیت فریبنده این کشور را بیشتر تقویت می‌کند و از مسافرانی الهام گرفته که سوار بر قایق‌های مجلل با ظرفیت کوچکی می‌شوند که در امتداد معروف‌ترین رودخانه جهان پرپیچ و خم در حرکت هستند.

 مصر؛ یکی از بهترین مناطق برای سفر در سال ۲۰۲۲

  

به گزارش سلام نو، تقریبا ۱۰۰ سال پیش، اخبار مربوط به قابل توجه‌ترین کشف باستان شناسی، جهان را درگیر خود کرد. در ۲۶ نوامبر ۱۹۲۲، هاوارد کارتر، مصر شناس بریتانیایی، اسکنه‌ای را که مادربزرگش برای تولد هفدهمین سالگردش برایش خریده بود، گرفت و درب مقبره مخفی توت آنخ آمون را باز کرد و مهم‌ترین و حفظ شده‌ترین مقبره فراعنه‌ای را که تا به حال در آن پیدا شده بود به جهان هدیه داد. دره پادشاهان تقریبا ۱۰۰ سال قبل از آن، ژان فرانسوا شامپولیون پیشرفت خود را در رمزگشایی سنگ اسرارآمیز روزتا اعلام کرد و پایه‌های درک مدرن ما از هیروگلیف‌های مصر باستان را مستحکم کرد.

این دو نقطه عطف تاریخی در سال جدید در سراسر کشور مشخص خواهند شد، به ویژه در قالب موزه بزرگ مصر که قرار است به بزرگترین موزه باستان شناسی در جهان تبدیل شود. پیش بینی می‌شود در نوامبر ۲۰۲۲ افتتاح شود، کل مجموعه توت آنخ آمون و همچنین کشتی بازسازی شده خوفو، یکی از قدیمی‌ترین نمونه‌های کشتی باستانی که در گودالی در پای هرم بزرگ جیزه در اطراف مهر و موم شده بود را به نمایش می‌گذارد. ۲۵۰۰ قبل از میلاد انتشار فیلم آگاتا کریستی کنت برانا به نام مرگ در نیل در فوریه جذابیت فریبنده این کشور را بیشتر تقویت می‌کند و از مسافرانی الهام گرفته که سوار بر قایق‌های مجلل با ظرفیت کوچکی می‌شوند که در امتداد معروف‌ترین رودخانه جهان پرپیچ و خم در حرکت هستند.

داستان‌های آرام و قدرتمندی نیز در اینجا وجود دارد. جشنواره سالانه نگهبانان نیل که توسط زن نوبیایی کوما وایدی سازماندهی شده است، با برگزاری مسابقات قایق برای حفظ و بزرگداشت میراث نوبیایی، به تقویت گروه اجتماعی به حاشیه رانده شده ادامه می‌دهد.

صدای جشنواره بین‌المللی فیلم زنان اسوان که به شکوفایی خود ادامه می‌دهد، اندکی بلندتر خواهد بود. آثار شرکت کننده نوری دقیق بر مسائل زنان می‌تابانند و استعداد فیلمنامه نویسان و فیلمسازان زن در سراسر مصر و فراتر از آن را به نمایش می‌گذارند.

حقیقتا، این کشور آفریقای شمالی آگاه‌ترین کشور از نظر محیط زیست نبوده است. حتما با سازمان‌های معتبر و مسئولانه غواصی کنید که توسط آنهایی که به رفاه حیات وحش حساس هستند اداره می‌شوند. فقط با حامیان واقعی حفاظت از حیوانات به سراغ دلفین‌ها بروید.

محل اقامت در مصر: یکی از بهترین هتل‌های ساحلی مصر، چهار فصل ریزورت شرم الشیخ، استراحتگاهی به سبک موریانی است که مملو از برج‌ها و مشرف به شبه جزیره سینا است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید