پیشبرد اهداف یک کسب و کار نیاز به افراد باهوش دارد چرا که برای تفهیم بعضی از مسائل زمان زیادی در دسترس نخواهد بود. به همین جهت بکارگیری از افراد با ضریب هوشی پایین لطمه‌ای بزرگ به شرکت‌ها، کسب و کارها و ادارات خواهد زد که در بعضی از مواقع جبران ناپذیر خواهد بود.

هرگز این افراد سمی را استخدام نکنید

هرگز این افراد سمی را استخدام نکنید

در هر حوزه‌ای که فعالیت میکنید، به نیروهای متخصص نیاز خواهید داشت که اگر در نحوه استخدام آنها کوتاهی کرده باشید، مسلماً با تأثیرات منفی در آینده کسب و کار یا موقعیت شغلی‌تان مواجه خواهید شد. بنابراین باید در زمینه استخدام افراد متقاضی کار حتی برای کار در منزل وسواس قابل توجهی به خرج دهید تا در نهایت بهترین نفرات جذب شوند.

ما در این مطلب قصد داریم در خصوص ویژگی‌هایی صحبت کنیم که اگر هر کدام از افراد متقاضی کار دارای آن ویژگی ها بودند، بلافاصله باید از استخدام فرد مورد نظر صرف نظر کنید. پس تا انتها با ما همراه باشید.

چه افرادی را استخدام نکنیم

پر واضح است که برای دریافت نتیجه فوق العاده باید به افرادی تکیه کرد که از همه‌ لحاظ بهترین ویژگی های شخصیتی را دارند. بعنوان مثال در هنگام استخدام کارمند، فرد استخدام شده باید بر شغل خود احساس مالکیت داشته باشد و خود را کاملاً متعهد به کار نشان دهد. در مقابل ویژگی‌هایی وجود دارد که در صورت مواجه شده با آن بدون شک باید فرد متقاضی را رد کرد. ما در ادامه به این موارد با اهمیت خواهیم پرداخت:

  • محل زندگی بیش از اندازه دور تا محل کار

مسلماً حضور به موقع در محل کار از جمله رازهای موفقیت کسب و کارهاست که بدین منظور باید افرادی استخدام شوند که روی این موضوع تأکید دارند. البته اینکه در ابتدای استخدام، متوجه‌ی این موضوع شوید کمی کار سختی خواهد بود اما بعنوان مثال می‌توانید برای حداقل یک ماه با افراد متقاضی قرارداد ببنیدید.

  • افرادی که کم حوصله هستند

حتماً با ما هم‌عقیده هستید که کنار آمدن با افراد کم حوصله که احتمالاً غرغرو هم هستند بسیار سخت است. حال فرض کنید که برای مدت طولانی بخواهید با چنین افرادی همکار شوید. این گونه افراد نه تنها می‌توانند بر روی کار خود تمرکز کنند، بلکه شرایط را برای سایر همکاران نیز سخت خواهند کرد.

  • افرادی که بدبین هستند

همیشه به ثمر رسیدن یک کار گروهی افراد قوی و تیزهوش و مثبت‌نگر را می‌طلبد. لذا بدیهی است کار کردن با افرادی که فقط نیمه‌ی خالی لیوان را می‌بینند، بسیار سخت و طاقت‌فرساست. بنابراین توصیه می‌کنیم به محض مواجه شدن با چنین افرادی به جهت استخدامی آنها را رد کنید تا افراد شایسته مشغول به فعالیت شوند.

هرگز این افراد سمی را استخدام نکنید

  • افرادی که اهل مطالعه نیستند

مسلماً در یک فعالیت گروهی نیاز به افزایش علم و دانش احساس می‌شود، لذا استفاده از افرادی که مطالعه را بخشی از وظایف خود به جهت پیشرفت در حوزه‌ی کاریشان می‌دادند، بهترین اتفاق ممکن خواهد بود.

  • افرادی که فقط به فکر حقوق آخر ماه هستند

استخدام افرادی که فقط به دنبال پول هستند، نمی‌تواند کسب و کارها را به نحو فزاینده‌ای رو به جلو حرکت دهد. این گونه افراد فقط به دنبال نتیجه شخصی که همان حقوق آخر ماه است، فکر می‌کنند و چه بسا به وظایف‌شان نیز به درستی عمل نکنند. بنابراین استخدام افرادی که پیشرفت حوزه‌ی کاری در اولویت‌شان است، بهترین تصمیم خواهد بود.

  • افرادی که ضریب هوشی پایینی دارند

پیشبرد اهداف یک کسب و کار نیاز به افراد باهوش دارد چرا که برای تفهیم بعضی از مسائل زمان زیادی در دسترس نخواهد بود. به همین جهت بکارگیری از افراد با ضریب هوشی پایین لطمه‌ای بزرگ به شرکت‌ها، کسب و کارها و ادارات خواهد زد که در بعضی از مواقع جبران ناپذیر خواهد بود.

  • ترجیحاً افراد با رزومه را استخدام کنید

در کنار موارد عنوان شده توصیه می‌کنیم افرادی استخدام شوند که دارای تجربه، رزومه و سابقه هستند. البته این به آن معنا نیست که افراد باهوش، متعهد و پرتلاش بدون سابقه به کار گرفته نشوند، اما آنچه که مسلم است پیشرفت یک مجموعه با افراد رزومه‌دار بیشتر محقق خواهد شد.

هرگز این افراد سمی را استخدام نکنید

استخدام افراد مورد نظرتان در سایت راهنمای همشهری (rahnama.com)

حال که با موارد با اهمیت استخدام افراد آشنا شده‌اید، چنانچه در حوزه‌های مختلف نیاز به افراد باتجربه، پرتلاش و... دارید تا بتوانید کادر مجموعه‌تان را تکمیل کنید، کافی است که در سایت  راهنمای همشهری اقدام به انتشار آگهی کنید تا خیلی زود افراد مدنظرتان با شما جهت هماهنگی تماس بگیرند.

ضمناً در این سایت به صورت لحظه‌ای انواع و اقسام آگهی شغلی ثبت می‌شود که با بررسی می‌توانید شغل مورد نظرتان را پیدا کنید. گفتنی است که برای ثبت آگهی استخدام کافی است که در سایت راهنمای همشهری عضو شوید تا در این صورت بتوانید به طور کامل از امکانات این سایت استفاده نمایید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید