تفاهمنامه همکاری‌های فرهنگی-هنری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری نیکاراگوئه به امضا رسید.

امضای تفاهمنامه همکاری‌های فرهنگی - هنری میان ایران و نیکاراگوئه

به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، تفاهمنامه همکاری‌های فرهنگی-هنری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری نیکاراگوئه به امضای حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و لوئیس انریکه مورالس آلونسو، رئیس سازمان فرهنگ نیکاراگوئه رسید.

تفاهمنامه همکاری‌های فرهنگی-هنری ایران و نیکاراگوئه

ایمانی‌پور در سخنانی در مراسم امضای این سند همکاری که به دو صورت حضوری و مجازی برگزار شد گفت: ظرفیت‌های بسیاری در این سند همکاری وجود دارد که می‌تواند فرصت‌های خوبی را برای همکاری‌های فرهنگی و هنری بین دو ملت فراهم سازد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به علاقه‌مندی سفیر نیکاراگوئه به فرهنگ شرقی و آداب و رسوم ایرانی، بیان کرد: ما نسبت به ظرفیت‌های بزرگ این کشور در آمریکای مرکزی واقف هستیم و امیدواریم این تفاهمنامه زمینه تعاملات را بیش از پیش گسترش دهد.

او شناخت هرچه بیشتر دو ملت از یکدیگر، توسعه همکاری‌های رسانه‌ای، سینمایی، نشر و ترجمه و برگزاری هفته‌های فرهنگی را ضروری دانست و افزود: شناخت متقابل ایران و نیکاراگوئه از یکدیگر راهبر اصلی تقویت و افزایش تعاملات فرهنگی و اجتماعی دو کشور خواهد بود.

تفاهمنامه همکاری‌های فرهنگی-هنری ایران و نیکاراگوئه

ایمانی‌پور همچنین بستر فضای مجازی را فرصتی خوبی برای گفت‌وگوی بین نخبگان دو کشور خواند و گفت: لازم است برای تقویت ارتباطات دو ملت فعالیت نخبگان ایران و نیکاراگوئه در قالب وبینار و هم‌اندیشی‌های مجازی تقویت شود.

او با تأکید بر لزوم توسعه روابط همه‌جانبه بین دو کشور خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب مردمی تلاش می‌کنند تا چهره ملت‌ها و دولت‌های انقلابی را بد جلوه دهند. بنابراین بهترین راه برای مبارزه با تلاش‌های مردم‌هراسانه، ارتباط مستقیم است و این فضا باید فراهم شود تا خودمان را معرفی کنیم و شناخت بین ملت‌ها ایجاد شود.

تفاهمنامه همکاری‌های فرهنگی-هنری ایران و نیکاراگوئه

هفته‌های فرهنگی موجب افزایش تعاملات و تبادلات بین ملت‌ها می‌شود

لوئیس انریکه مورالس آلونسو، رئیس سازمان فرهنگ نیکاراگوئه نیز در سخنانی، با ابراز خرسندی از امضای این تفاهمنامه بین دو کشور گفت: امضای این تفاهمنامه در حوزه گردشگری و سینما زمینه لازم برای آشنایی برای دو کشور را ایجاد می‌کند.

او به زمینه‌های تبادل اطلاعات و تجارب در حوزه‌های فرهنگی و هنری و همکاری هنرمندان در این تفاهمنامه اشاره و تصریح کرد: این تفاهمنامه می‌تواند منابع خوبی را برای دو ملت فراهم کند تا آشنایی بیشتری داشته‌باشیم.

لوئیس انریکه مورالس آلونسو برگزاری هفته‌های فرهنگی بین ایران و نیکاراگوئه را فرصتی مغتنم برای آشنایی بیش از پیش دو ملت توصیف کرد.

ایساک لنین براوو، سفیر نیکاراگوئه در تهران هم ضمن ابراز خرسندی از امضای تفاهمنامه همکاری‌های فرهنگی-هنری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری نیکاراگوئه، اظهار کرد: این تفاهمنامه موجب می‌شود داشته‌های فرهنگی این دو نهاد علمی و فرهنگی برای آیندگان حفظ شود.

او ادامه داد: فرهنگ و ارتباطات ابزاری برای گسترش تبادلات بین دو کشور خواهد بود. امیدواریم در آینده شاهد گسترش همکاری‌های بین دو ملت باشیم.

تفاهمنامه همکاری‌های فرهنگی-هنری ایران و نیکاراگوئه

در این سند که به مدت پنج سال اعتبار خواهد داشت، زمینه‌های تبادل اطلاعات و تجارب در حوزه‌های فرهنگی و هنری، همکاری بین هنرمندان، مؤسسات و انجمن‌های فرهنگی و هنری، برگزاری هفته‌های فرهنگی، فیلم، تئاتر و همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه حفظ و مرمت آثار تاریخی پیش‌بینی شده‌است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید