به گفته سازمان فضایی ناسا، در سال جدید میلادی سیارکی به اندازه آسمان خراش از جو زمین عبور می‌کند.

 در سال ۲۰۲۲ سیارکی به اندازه آسمان خراش جو زمین را سوراخ می کند
به گزارش سلام نو به نقل از جی پلاس، به گفته سازمان فضایی ناسا، در سال جدید، سیارکی به اندازه آسمان خراش، جو زمین را سوراخ خواهد کرد. این سیارک ۲۰۱۳ YD۴۸ نامگذاری شده و ناسا آن را یک "شیء بالقوه خطرناک" برای زمین اعلام کرده است.

براساس گزارشات دریافتی این سیارک در ۱۱ ژانویه، ۳.۴۸ میلیون مایل به زمین نزدیک خواهد شد. این سیارک حدود ۱۰۴ متر عرض دارد که تقریباً به اندازه ساعت بیگ بن است. در حالی که این فاصله زیاد به نظر می‌رسد، اما در واقع از نظر سفر فضایی ابعاد کوچکی دارد. ناسا هرچیزی که از فاصله ۱۲۰ میلیون مایلی زمین عبور کند را به عنوان یک شیء نزدیک به زمین (NEO) طبقه‌ بندی خواهد کرد. همچنین به دلیل مسافت زیادی که این سیارک‌ها طی می‌کنند، تغییرات کوچک در مسیر آن‌ها می‌تواند، زمین را ویران کند.

دانشمندان روزانه هزاران سنگ یا سیارک را رصد می‌کنند تا مسیر برخورد آن‌ها در زمین نباشد. همچنین طبق گفته دانشمندان، سه سیارک دیگر قرار است قبل از  ۲۰۱۳ YD۴۸ به سمت جو زمین حرکت کنند.

براساس این گزارش در یکشنبه ۲ ژانویه سیارک YK ۲۰۲۱، با عرض ۱۲ متر از ۱۱۸ هزار کیلومتری جو زمین عبور خواهد کرد. همچنین در ۶ ژانویه ۲۰۲۲، سیارک YE۱۵، که ۷ متر عرض دارد، از کنار زمین عبور می‌کند و در فاصله ۴.۶ میلیون مایلی سیاره زمین قرار خواهد گرفت. سومین سیارک به نام ۲۰۲۰ AP۱، چهار متر عرض دارد و در ۷ ژانویه از فاصله ۱.۰۸ میلیون مایلی، از کنار زمین عبور خواهد کرد. دیدن حرکت سیارک‌ها از نزدیکی زمین به ندرت اتفاق می‌افتد. به گفته ناسا، در اوایل این هفته سیارکی تقریباً سه برابر بزرگ‌تر از YD۴۸ ۲۰۱۳ با سرعت ۴۷ هزار مایل در ساعت به فاصله ۱.۹ میلیون مایلی زمین می‌رسد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید