برخی از مقامات پیشین آمریکا از جو بایدن، رییس‌جمهور این کشور درخواست کردند تا نسبت به افزایش هزینه حمله روسیه به اوکراین اقدام کند.

مقامات پیشین دولت آمریکا خواستار افزایش هزینه حمله روسیه به اوکراین شدند

به گزارش سلام نو، ایلنا به نقل از اسپوتنیک نوشت: گروهی از دیپلمات‌ها و مقامات مرتبط با امنیت ملی پیشین ایالات متحده، از «جو بایدن» رئیس‌جمهوری این کشور خواستند تا لیست تحریم‌هایی که واشنگتن در صورت بالاگرفتن تنش‌ها با روسیه در رابطه با اوکراین،‌ فورا بر این کشور اعمال خواهد کرد را منتشر کند.  

این مقامات پیشین در بیانیه‌ای که در ۳۰ دسامبر در پایگاه اینترنتی «اتاق فکر ناتو» منتشر شد، بیان داشتند: «ما بر این باور هستیم که پیش از اینکه رهبری روسیه دست به اقدامات نظامی شدیدتری بزند، ایالات متحده باید با مشورت متحدانش در ناتو و اوکراین فورا اقداماتی را در نظر بگیرد تا محاسبات هزینه-فایده حمله روسیه به اوکراین را تحت تاثیر قرار دهد. این بدین معنی است که در صورتی که روسیه به اوکراین حمله کند، هزینه‌های سنگینی برایش به همراه داشته باشد.» 

آن‌ها همچنین از دولت آمریکا و ناتو خواستند تا پیش از هرگونه گفت‌وگوی اساسی با کرملین،‌ به دنبال کاهش تنش‌ها با این کشور باشند و چنین گفت‌وگویی باید تمامی طرف‌هایی را که امنیت و منافعشان ممکن است در معرض خطر قرار بگیرد شامل شود. 

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید