عیسی محمدی رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان غربی گفت: ۲ هزار و ۷۰۰ نفر در مدارس استثنایی استان تحصیل می کنندکه از این تعداد ۷۹ درصد در شبکه شاد فعالیت آموزشی دارند.

عضویت ۷۹ درصدی دانش آموزان استثنایی آذربایجان غربی در شبکه شاد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، عیسی محمدی روز جمعه با بیان اینکه اطلس دسترسی دانش آموزان به شبکه شاد گرد آوری شده است، افزود: ۱۷۷ مدیر در این مدارس فعال هستند و ۱۰۰ درصد مدیران و ۹۹ درصد معلمان در شاد فعال هستند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان غربی ادامه داد: یکهزار و ۹۴ نفر از دانش آموزان استثنایی استان به صورت حضوری و یکهزار و ۲۸۸ نفر غیر حضوری و ۳۱۸ نفر به صورت ترکیبی تحصیل می کنند.

وی ادامه داد: دانش آموزان با آسیب های بینایی و شنوایی در حال کاهش و اوتیسم و چند معلولیتی در حال افزایش است که در صدد هستیم با ارزیابی های میدانی در قالب یک طرح تحقیقاتی با دانشگاه علوم پزشکی این موارد بررسی دقیق شود.

وی اضافه کرد: ۲ هزار و ۱۵۱ نفر از دانش آموزان استثنایی استان کم توان، ۸۰ نفر ناشنوا، ۲۰ نفر نابینا، ۸۱ نفر حسمی حرکتی، ۲۹۷ نفر چند معلولیتی و ۹۴ نفر اتیسم هستند.

محمدی ادامه داد: ۴۱۱ نفر از دانش آموزان استان در دوره پیش دبستانی، یکهزار و ۶۸۷ نفر در دوره ابتدایی و بقیه در دوره های متوسطه تحصیل می کنند.

وی اضافه کرد: امسال نسبت به ۲ سال قبل ورودی به مدارس استثنایی افزایش یافته است و علت آن اطلاع رسانی های وسیع به اولیا و شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل بوده است.محمدی با بیان اینکه ۹۵ درصد از معلمان این حوزه واکسن کرونا دریافت کردند بیان کرد: برای ۳۲ درصد از دانش آموزان دارای شرایط نیز واکسن کرونا تزریق شده است.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای ۶۴۵ هزار دانش آموز است که در بیش از پنج هزار مدرسه تحصیل می کنند.

۲ هزار و ۷۰۰ نفر در مدارس استثنایی استان تحصیل می کنند که ۹۷۰ نفر آنان دانش آموز دختر و بیش از هزار و ۷۰۰ نفر پسر هستند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید