تحلیل‌های جدید ناسا نشان می‌دهد انجام دقیق عملیات‌های پرتاب تلسکوپ جیمز وب و مانورهای اول و دوم آن در میانه راه، باعث شده تا برای بیش از ۱۰ سال ابزار سوخت کافی در فضا داشته باشد.

امکان فعالیت تلسکوپ جیمز وب در فضا تا بیش از ۱۰ سال

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از ورج نوشت: پس از انجام عملیات پر سروصدای پرتاب تلسکوپ جیمز وب به فضا ناسا چند خبر جدید درباره وضعیت آینده این ابزار اعلام کرد. طبق این اخبار به نظر می‌رسد ماموریت علمی مذکور بیش از ۱۰ سال طول بکشد.

در ابتدا قرار بود تلسکوپ جیمز وب به مدت ۵تا ۱۰ سال فعالیت کند اما آخرین تحلیل های ناسا نشان می دهد تلسکوپ احتمالاً سوخت کافی برای انجام عملیات های علمی در مدت زمانی طولانی تر نیز داشته باشد.

به گفته ناسا دلیل وجود سوخت اضافی، دقت عملیات پرتاب موشک آریان۵ به فضا بود. از آنجا که مسیر پرتاب به درستی انجام شد، تلسکوپ جیمز وب توانست پنل های خورشیدی اش را اندکی زودتر از موعد باز کند.

به طور دقیق تر قرار بود پنل های خورشیدی ابزار پس از جدا شدن آن از موشک و ۳۳ دقیقه پس از پرتاب باز شوند. اما در حقیت پنل ها ۲۹ دقیقه پس از پرتاب باز شدند زیرا تلسکوپ جیمز وب پس از جدا شدن از موشک در موقعیت دقیق و صحیح قرار داشت.

علاوه بر آن مانورهای اول و دوم این تلسکوپ پس از پرتاب و در میانه راه نیز به طور دقیق انجام شدند و در افزایش سوخت باقیمانده برای تلسکوپ نیز تاثیر داشتند.

دقت انجام این مانورها سبب شد تلسکوپ سوخت بیشتری برای حفظ موقعیت نهایی خود جهت رصد جهان داشته باشد.البته این سازمان هشدار داد عوامل زیادی ممکن است روی طول عمر فعالیت تلسکوپ تاثیر بگذارند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید