طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا، رینا امیری به عنوان نماینده ویژه این کشور در امور زنان و دختران افغانستان تعیین شده است.

نماینده ویژه‌ آمریکا در امور زنان و دختران افغانستان تعیین شد

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای با اعلام تعیین نماینده ویژه در امور زنان و دختران افغانستان گفت: «رینا امیری» نماینده ویژه و «استفنی فاستر» مشاور ارشد، دو رهبر بسیار واجد شرایط و محترم، کار حیاتی وزارت خارجه برای حمایت از زنان، دختران و حقوق بشر افغانستان را پیش خواهند برد. آنها دهه‌ها تجربه سیاست عمومی، دیپلماتیک و وکالت را به وزارتخانه می‌آورند.

بلینکن با اشاره به سابقه کار امیری در مشاوره به دولت‌ها، سازمان ملل ، سازمان‌های صلح طلب و اتاق‌های فکر استقبال گفت: او به عنوان نماینده ویژه روی موضوعاتی کار خواهد کرد که برای من، این دولت و امنیت ملی آمریکا اهمیت حیاتی دارند: حقوق بشر و آزادی‌های اساسی زنان، دختران و سایر جمعیت‌های در معرض خطر با همه تنوع‌شان.

امیری در دو دهه گذشته در دولت آمریکا، سازمان ملل و اتاق‌های فکر مرتبط با افغانستان کار کرده است. وی در دولت باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا نیز به عنوان مشاور ارشد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان کار می‌کرد.

این دیپلمات آمریکایی افغان الاصل که در کودکی به همراه خانواده‌اش افغانستان را ترک کرده بود، در زمان امضای توافق بن نیز عضو تیم سیاسی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان بود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید