سعی کنید از ملافه‌های ساخته شده از پارچه‌های قابل تنفس مانند پنبه یا کتان استفاده کنید، نه مصنوعی. آن را اغلب عوض کنید و لباس خواب را نیز از همان پارچه بپوشید.

چگونه از تعریق در هنگام خواب جلوگیری کنیم؟

چگونه از تعریق شبانه جلوگیری کنیم؟

بسیاری از افراد در شب با تعریق دست و پنجه نرم می‌کنند. ممکن است زیاد گرمتان نباشد، اما همچنان با تعریق از خواب بیدار می‌شوید. دلایل زیادی برای تعریق شبانه وجود دارد. ما رایج‌ترین دلایل تعریق شبانه را گردآوری کرده‌ایم و راه حل آن را به شما نشان می‌دهیم. دیگر لازم نیست در یک گودال رطوبت از خواب بیدار شوید. خوب به نظر می‌رسد، اینطور نیست؟

ممکن است اتاق خواب شما خیلی گرم باشد، اما ممکن است علت دیگری نیز وجود داشته باشد. با ادامه مطلب با ما همراه باشید.

برهنه خوابیدن

برخی از افراد از برهنه خوابیدن لذت می‌برند یا شاید فکر می‌کنند وقتی برهنه هستند گرمای کمتری خواهند داشت. هر چه بیشتر لباس بپوشید، گرمتر هستید، درست است؟ درواقع، برعکس. اگر تی شرت نخی بپوشید، عرق بدن توسط پارچه جذب می‌شود، به این معنی که ملحفه تخت خود را کثیف نمی‌کنید. علاوه بر این، زمانی که پیژامه می‌پوشید، نیازی به پوشاندن تخت خواب خود ندارید. کمتر گرم خواهید شد و کمتر عرق خواهید کرد. توصیه می‌کنیم لباس خواب پنبه‌ای یا کتانی بپوشید، زیرا پارچه‌های مصنوعی و پلاستیکی شما را بیشتر عرقی می‌کنند.

تناسب اندام

اگر مراقب سلامتی خود هستید و دوست دارید در شب ورزش کنید، این می‌تواند دلیل تعریق شبانه شما باشد. وقتی در حین تمرین عرق می‌کنید، ممکن است بدن شما دو تا چهار ساعت طول بکشد تا دوباره خنک شود. اگر درست قبل از رفتن به رختخواب ورزش می‌کنید، این ممکن است دلیل این باشد که شما هنگام خواب هم احساس گرما و عرق می‌کنید. سعی کنید حداقل چهار ساعت قبل از رفتن به رختخواب برای تمرینات خود برنامه‌ریزی کنید. این به بدن شما اجازه می‌دهد تا به اندازه کافی خنک شود و همچنین به خواب شما کمک می‌کند، زیرا ممکن است بلافاصله بعد از تمرین احساس عصبانیت کنید.

یائسگی

اگر شما یک خانم در اواخر دهه چهل یا اوایل پنجاه سالگی خود هستید، ممکن است از یائسگی خود رنج ببرید. این می تواند باعث گرگرفتگی و تعریق شود. جالب نیست و می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد، اما متأسفانه هیچ کاری نمی‌توان در مورد آن انجام داد. سعی کنید از ملافه‌های ساخته شده از پارچه‌های قابل تنفس مانند پنبه یا کتان استفاده کنید، نه مصنوعی. آن را اغلب عوض کنید و لباس خواب را نیز از همان پارچه بپوشید.

غذاهای ادویه‌دار

آیا دوست دارید غذایتان تند باشد؟ این ممکن است دلیل تعریق شبانه شما باشد. بدن شما برای هضم غذای تند باید کمی بیشتر کار کند و باعث گرم شدن بدن شما می‌شود. اگر مقدار زیادی سس تند می‌خورید و متوجه می‌شوید که شب‌ها بیشتر عرق می‌کنید، ممکن است وقت آن رسیده که از خوردن ادویه‌ها خودداری کنید.

اگر هیچ یک از این موارد در مورد شما صدق نمی کند و همچنان متوجه تعریق زیاد در شب می شوید، در صورت اذیت شدن، با یک پزشک تماس بگیرید.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید