آز آن‌جایی که ارمنستان یکی از همسایه‌های ایران است، می‌توانید با اتومبیل و اتوبوس هم به آن سفر کنید. روش ‌هوایی هم که برای سفر به همه شهرها وجود دارد. در ادامه هرکدام از این روش‌ها را بررسی خواهیم کرد.

ایروان پایتخت ارمنستان است. این شهر جاهای دیدنی متعددی دارد که گردشگران زیادی را به خود جذب کرده. در طول سال تعداد زیادی از هم‌وطنانمان این شهر دیدنی را برای سفر انتخاب می‌کنند. اگر می‌خواهید با بهترین زمان رزرو بلیط تهران ایروان آشنا شوید، ما را تا پایان این مطلب همراهی کنید. در ادامه روش‌های سفر به ایروان و فصل‌های مختلف این شهر را بررسی می‌کنیم.

روش‌های سفر به ارمنستان

آز آن‌جایی که ارمنستان یکی از همسایه‌های ایران است، می‌توانید با اتومبیل و اتوبوس هم به آن سفر کنید. روش ‌هوایی هم که برای سفر به همه شهرها وجود دارد. در ادامه هرکدام از این روش‌ها را بررسی خواهیم کرد.

سفر به ایروان با هواپیما

مطمئنا بهترین روش برای سفر به هر شهری، سفر با هواپیما است. اگر می‌خواهید به ارمنستان سفر کنید، می‌توانید پرواز تهران ایروان را رزرو کرده و با چمدان‌های پر به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی بروید. مدت زمان این پرواز حدود 1 ساعت و 45 دقیقه است. البته این موضوع را درنظر داشته باشید که مدت زمان پرواز ممکن است بیشتر شود. عواملی مانند نوع هواپیما، شرایط جوی، زمان حرکت و... روی مدت زمان پرواز تاثیرگذار هستند. ما پیشنهاد می‌کنیم برای این‌که داشتن سفری خاطره‌انگیز به ایروان، بهتر است هواپیما را انتخاب کنید.

سفر به ایروان با خودرو شخصی

سفر با خودرو شخصی لذتی دارد که شاید نتوانید مانند آن را در سفر هوایی تجربه کنید. وقتی از تهران یا دیگر شهرها آماده سفر به ارمنستان می‌شوید، می‌توانید جاذبه‌های گردشگری مسیر را هم ببینید. شما برای رسیدن به نقطه سفر مرزی باید به تبریز و شهر جلفا بروید. در آن‌جا پاستورت و ویزایتان را تحویل می‌دهید و از کشور خارج می‌شوید.

بهترین زمان برای سفر هوایی به ایروان

باید ماشینتان را در پارکینگ مرزبانی پارک کرده و وارد کشور ارمنستان بشوید. البته اگر گواهینامه بین‌المللی داشته باشید، می‌توانید با شرایطی خاص خودروتان را هم به این کشور ببرید. بعداز این‌که وارد شهر مرزی شدید، یک تاکسی کرایه کرده و بقیه مسیر را با تاکسی طی می‌کنید.

سفر به ایروان با قطار

قبل از فروپاشی شوروی، یک خط ریلی بین ایران و این کشور وجود داشت که با تقسیم شدن کشورهای این اتحادیه، ارمنستان تمایلی برای فعالیت آن نشان نداد و به‌همین‌دلیل ایران هم این مسیر ریلی را مسدود کرد. هنوزهم افراد زیادی هستند که برای سفر به این کشور قطار را انتخاب می‌کند. اگر می‌خواهید با قطار به ارمنستان بروید، باید بلیط قطار تهران جلفا را رزرو کرده و به این شهر بروید. بعداز رسیدن به این شهر به مرز نوردوز رفته و با ارائه پاسپورت از مرز عبور کنید.

هزینه سفر به ایروان

همان‌طور که می‌دانید هزینه سفر به ایروان در شرایط مختلف افزایش یا کاهش می‌یابد. هزینه رزرو هتل، گشت‌وگذار در ایروان، غذا و... از جمله هزینه‌های مهمی هستند که باید هنگام سفر به این شهر آن‌ها را بپردازید. این موارد بستگی به انتخاب شما دارد، بدون شک هزینه اقامت در هتل 5 ستاره نسبت به هتل 2 ستاره بسیار زیادتر است، پس قبل از سفر باید بودجه و هزینه‌های جاری سفر را محاسبه کنید.

هزینه‌های دیگری هم مانند شناسه، عوارض شهرداری، ارسال پستی، صدور گذرنامه، عوارض خروج از کشور، بلیط و... هزینه‌هایی هستند که قبل از خارج شدن از مرز باید آن‌ها را بپردازید.

سفر به ایروان در فصل‌های مختلف

از لحاظ‌های مختلفی می‌توان بهترین زمان سفر به ایروان را مشخص کرد. شاید برایتان قصد داشته باشید سفری ارزان به این شهر داشته باشید یا بخواهید در زمان‌هایی که شرایط آب‎‌وهوایی در بهترین حالت ممکن هستند به این منطقه بروید. در ادامه شهر ایروان را در همه فصل‌ها بررسی خواهیم کرد.

بهترین زمان برای سفر هوایی به ایروان

فصل بهار

در فصل بهار، گیاهان شاداب‌تر از همیشه می‌شوند و می‌توانید مناظری مختلف از هرشهری را مشاهده کنید. کمترین منطقه‌ای را می‌توانید پیدا کنید که در این فصل زیبا نباشد. در بهار کمی رطوبت و دمای معتدل، شرایطی ایده‌آل را به‌منظور سفر به شهر ایروان برایتان فراهم می‌کند.

میانگین دما اندازه‌گیری شده در این شهر بین 10 تا 28 درجه سانتی‌گراد متفاوت است و هرچه به تابستان نزدیک‌تر می‌شویم، هوای این شهر هم گرم‌تر می‌شود. طبق بررسی‌های انجام شده، باید گفت که 2 تا 6 روز در طول ماه‌های بهاری در ایروان باران می‌بارد که هوا را برای گشت‌وگذار مطلوب‌تر می‌کند. بهار دومین فصل شلوغ ایروان محسوب می‌شود.

ایروان در تابستان

دمای هوای ایروان در این فصل معتدل خواهد بود و به‌همین‌دلیل بسیاری از گردشگران آن را برای سفر انتخاب می‌کنند. بیشتر گردشگران بین ماه‌های ژوئن تا اوت به این شهر می‌روند و در این بازه زمانی هزینه‌ها در ایروان افزایش خواهد یافت.

ایروان در پاییز

پاییز هم فصلی ایده‌آل برای سفر به شهر ایروان محسوب می‌شود. میانگین دما در این فصل حدود 9 تا 32 درجه بیان شده. وزش باد، بارش باران و زرد شدن برگ‌ها فضایی رمانتیک را برای گردشگران تور ایروان به ارمغان خواهد آورد. در فصل پاییز میزان تقاضا برای سفر به ایروان کاهش می‌یابد و می‌توانید سفری ارزان به این شهر داشته باشید.

ایروان در زمستان

ایروان در فصل زمستان به شدت سرد می‌شود. دمای هوا در این بازه زمانی 1- تا 10 درجه سانتی‌گراد بوده و حدود 4 روز در ماه شاهد بارش برف در این شهر خواهید بود. زمستان خلوت‌ترین فصل گردشگری در ایروان به‌شمار می‌رود.

ما در این مطلب روش‌های سفر به ایروان و شرایط آب‌وهوایی این شهر در فصل‌های مختلف را برایتان شرح دادیم. حالا وقت آن رسیده که نسبت به شرایطتان در زمان مناسب پرواز تهران ایروان را رزرو کنید.

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید