بیماری‌های اندمیک به صورت مداوم در حال چرخش در یک منطقه محدود هستند و هر از گاهی ممکن است با مناسب شدن شرایط از جمله در زمستان شیوع بالایی پیدا کنند.

پیش‌بینی دانشمندان: کرونا به بیماری بومی تبدیل خواهد شد

به گزارش سلام نو به نقل از شبکه تلویزیونی بلومبرگ، بر اساس نظرسنجی نشریه علمی «نیچر» دانشمندان پیش بینی می‌کنند کرونا به یک بیماری بومی تبدیل خواهد شد.

۹۰ درصد از دانشمندانی که در نظرسنجی نشریه علمی «نِیچر» شرکت کردند، پیش بینی می‌کنند کرونا به یک بیماری بومی (اندمیک) تبدیل خواهد شد.

براساس این گزارش نظرسنجی از بیش از ۹۰۰ دانشمند نشان می‌دهد این افراد پیش بینی می‌کنند بیماری «سارس -کوید-۲» (یا همان کرونا) به یک بیماری «اندمیک» (بومی) تبدیل خواهد شد. بیماری‌های اندمیک به صورت مداوم در حال چرخش در یک منطقه محدود هستند و هر از گاهی ممکن است با مناسب شدن شرایط از جمله در زمستان شیوع بالایی پیدا کنند.

گفتنی است سویه‌های مختلف از بیماری (کرونا) باعث می‌شوند این مسئله پیچیده‌تر شود. هرچه ویروس کرونا چرخه بیشتری داشته باشد، برای جهش فرصت بیشتری پیدا می‌کند و می‌تواند از ایمنی اکتسابی افراد بر اثر ابتلای طبیعی به بیماری یا واکسیناسیون عبور کند. این در حالی است که تاکنون فقط یک بیماری انسانی، یعنی آبله ریشه کن شده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید