شیوع سویه اومیکرون کرونا بار دیگر برگزاری اجلاس سالانه داووس با حضور مقامات کشوری، میلیاردرها و روسای مشاغل از سراسر جهان را که قرار بود ماه آتی میلادی برگزار شود، تا تابستان ۲۰۲۲ به تعویق انداخت.

تعویق مجدد در برگزاری اجلاس داووس به علت کرونا

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از روزنامه گاردین نوشت: اجلاس جهانی اقتصاد که هر ساله در ژانویه در داووس، سوئیس برگزار می‌شود اعلام کرد که اجلاس سال ۲۰۲۲ در ماه آتی میلادی به دلیل شیوع سویه جدید کرونا به تعویق می‌افتد و به جای آن قرار است یک سری نشست‌های آنلاین در ماه آتی میلادی با حضور مقام‌های جهانی برگزار شود که در آن به بزرگترین چالش‌های جهانی رسیدگی شود.

همچنین نشست اصلی داووس اوایل تابستان برگزار می‌شود.

این اجلاس که یک رویداد کلیدی در تقویم روابط بین‌المللی،‌ اقتصاد جهانی و تجارت محسوب می‌شود، قرار بود ۱۷ تا ۲۷ ژانویه ۲۰۲۲ با شعار "همکاری با یکدیگر، احیای اعتماد" برگزار شود.

سازمان‌دهندگان این اجلاس گفته‌اند که شرایط پاندمی اوضاع برای برگزاری نشستی رو در رو را به شدت سخت کرده است. همچنین این نشست در حالی به تاخیر افتاده که موج جدیدی از سویه کرونا باعث شده تا کشورهای جهان کنترل‌های سفت و سخت‌تری را برای مسافرت برقرار کنند و به محدودیت‌های شدید قبلی برگردند.

اجلاس جهانی اقتصاد همچنین اعلام کرد: با وجود پروتکل‌های بهداشتی سختگیرانه جلسه، انتقال‌پذیری اومیکرون و تاثیر آن بر سفر، تعویق در زمان برگزاری را ضروری کرد.

تعویق در برگزاری اجلاس اقتصادی داووس برای دومین سال است که به دلیل شیوع کرونا اتفاق می‌افتد. آخرین مرتبه‌ای که مقام‌های ارشد دولت‌ها در این اجلاس شرکت داشتند مربوط به ژانویه ۲۰۲۰ است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید