روسیه در واکنش به اقدام پیشین آلمان در اخراج دو سفیر آن کشور از برلین دو دیپلمات آلمانی را «عنصر نامطلوب» خواند.

روسیه ۲ دیپلمات آلمانی را اخراج کرد
به گزارش سلام نو به نقل از فارس، روسیه روز دوشنبه در واکنش به اقدام پیشین آلمان در اخراج دو سفیر آن کشور از برلین دو دیپلمات آلمانی را «عنصر نامطلوب» خواند.

اختلاف با برلین بر سرحکم دادگاه آلمان با ادعای اینکه مسکو دستور ترور یک فرمانده سابق چچنی در سال ۲۰۱۹ را صادر کرده، جدیدترین حوزه تنش در روابط دو کشور است.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «به سفیر آلمان اطلاع داده شد که دو کارمند دیپلماتیک سفارت آلمان در روسیه در یک واکنش متقابل، "عنصر نامطلوب" تشیخص داده شدند.»

در این بیانیه به زمانی که دیپلمات های آلمانی باید خاک روسیه را ترک کنند، اشاره نشده است این وزارتخانه افزود که اعتراض شدید خود را به دیپلمات آلمان به دلیل اخراج دو دیپلمات روسی در روزهای توسط برلین ابلاغ کرده است.

طی روزهای گذشته، قضات در برلین، «وادیم کراسیکوف» شهروند روس، با نام مستعار وادیم سوکولوف، را پس از محکوم کردن او به قتل یک شهروند ۴۰ ساله گرجستانی به نام «تورنیک کاوتاراشویلی» در پارکی در برلین در سال ۲۰۱۹، به حبس ابد محکوم کردند. یک قاضی آلمانی گفت که این قتل به عنوان انتقام از مخالفان کرملین بوده است.

وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که مسکو به طور قاطعانه اتهامات بی‌اساس و دور از واقعیت را رد می کند.

آلمان بلافاصله پس از این قتل، دو دیپلمات روسی را در اعتراض به عدم همکاری مسکو با تحقیقات در این زمینه از آلمان اخراج کرده بود. روسیه هرگونه ارتباط با این قتل را به شدت رد کرده است.

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اخیرا در واکنش به اخراج دو دیپلمات این کشور از سوی برلین اظهار داشته بود، اخراج دیپلمات های روس از برلین با پاسخ مناسب روسیه مواجه خواهد شد.

زاخارووا گفت، اقدامات غیردوستانه برلین بدون پاسخ مناسب باقی نخواهد ماند. به زودی در این باره بیانیه‌ای منتشر خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید