وزارت دارایی طالبان اعلام کرد که پیش‌نویس بودجه سال آینده افغانستان بدون کمک‌های خارجی تهیه شده است.

طالبان: بودجه ۱۴۰۱ افغانستان بدون کمک‌های خارجی تهیه شده است
به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، وزارت دارایی طالبان اعلام کرد که برای نخستین بار در دو دهه اخیر پیش‌نویس بودجه سال ۱۴۰۱ افغانستان بدون کمک‌های خارجی تهیه شده است.

 «احمد ولی حقمل» سخنگوی وزارت دارایی طالبان اعلام کرد که پیش‌نویس بودجه سال ۱۴۰۱ هجری شمسی افغانستان را برای نخستین بار در دو دهه گذشته با تکیه بر عواید داخلی و بدون کمک‌های خارجی تهیه کرده است.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، حقمل درباره جزئیات پیش‌نویس بودجه ۱۴۰۱ چیزی نگفته اما تاکید می‌کند که این پیش‌نویس پیش از انتشار برای تصویب به کابینه طالبان می‌رود.

پس از تصرف کامل افغانستان توسط طالبان آمریکا و دیگر کشورهای غربی حدود ۱۰ میلیارد دلار دارایی‌های افغانستان را توقیف کردند و کمک‌های مالی خود به افغانستان را نیز متوقف کردند.

بودجه سال ۲۰۲۱ که توسط دولت سابق افغانستان با مشورت صندوق بین‎المللی پول تهیه شده بود، با وجود ۲۱۹ میلیارد افغانی کمک و کمک بلاعوض و ۲۱۷ میلیارد افغانی از عواید داخلی، کسری بودجه را پیش‌بینی کرده بود.

حقمل با پذیرش اینکه کارمندان دولتی هنوز چندین ماه دستمزد بدهکار هستند گفت که طالبان تمام تلاش خود را می‌کند که حقوق معوقه را تا پایان سال جبران کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید