اومیکرون با سرعتی که تا به حال در مورد هیچکدام از سویه‌های قبلی کروناویروس دیده نشده است، در حال انتشار است.

هشدار مهم سازمان جهانی بهداشت: اومیکرون با سرعتی بی‌سابقه در حال انتشار است

به گزارش سلام نو به نقل از گاردین، سازمان جهانی بهداشت روز سه‌شنبه هشدار داد که سویه‌ی جدید اومیکرون کرونا با سرعتی‌ بی‌سابقه در حال انتشار است و احتمالا تاکنون به اغلب کشورهای جهان رسیده است.

تدروس آدهانوم قبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت به خبرنگاران گفت این سویه که در ابتدا در ماه پیش در آفریقای جنوبی شناسایی شد، هم اکنون در ۷۷ کشور جهان گزارش شده است.

اما او تاکید کرد: «واقعیت این است که اومیکرون احتمالا به اغلب کشورها رسیده است، حتی اگر تا به حال در آنها شناسایی نشده باشد.»

او افزود: «اومیکرون با سرعتی که تا به حال در مورد هیچکدام از سویه‌های قبلی کروناویروس دیده نشده است، در حال انتشار است.»

او همچنین در برابر تلقی کردن کرونای اومیکرون به عنوان «بیماری خفیف» هشدار داد و گفت: «یقینا آنچه ما تا به حال آموخته‌ایم این است که ما خطر این ویروس را برای خودمان دست کم گرفته‌ایم.»

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: «حتی اگر بیماری ناشی از اومیکرون شدت کمتری داشته باشد، شمار بیشتر موارد بیماری ناشی از واگیری بالاتر آن باعث از پا در آمدن سیستم‌های بهداشتی بدون آمادگی خواهد شد.»

تدروس هشدار داد که واکسن‌ها به تنهایی از کشورها در برابر اومیکرون محافظت نخواهند کرد و بر اهمیت ماسک زدن و فاصله‌گیری اجتماعی تاکید کرد.

او گفت: «واکسن‌ها جای ماسک زدن را نمی‌گیرند. واکسن‌های جای فاصله‌گیری اجتماعی را نمی‌گیرند. واکسن‌ها جای تهویه مناسب یا رعایت بهداشت دست را نمی‌گیرند. همه این کارها را باید انجام دهید.»

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید