نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین گفت: هیچ یک از طرف های مذاکره اعم از آمریکایی ها و ایرانی ها در حال بازی در آوردن هستند. در واقع اراده سیاسی برای رسیدن به یک نتیجه مشخص وجود دارد."

 نه تهران نه واشنگتن دنبال طولانی کردن روند مذاکرات وین نیستند
خبرگزاری روسی ایتارتاس نوشت: نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین گفت: هیچ دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم هیچ یک از طرف های مذاکره بر سر احیای برجام، به دنبال طولانی کردن روند هستند یا اراده سیاسی برای رسیدن به نتیجه عملی ندارند.

به گزارش سلام نو به نقل از«انتخاب»،  میخائیل اولیانوف روز دوشنبه به شبکه تلویزیونی روسیه-24 گفت: "من دلیلی نمی بینم که فکر کنم هیچ یک از طرف های مذاکره اعم از آمریکایی ها و ایرانی ها در حال بازی در آوردن هستند. در واقع اراده سیاسی برای رسیدن به یک نتیجه مشخص وجود دارد."

به گفته این دیپلمات روس، برای آمریکایی‌ها مهم است که مطمئن شوند برنامه هسته‌ای ایران تحت کنترل مطمئنی است و برای ایرانی‌ها مهم است که تحریم‌ها برداشته شوند.

اولیانوف خاطرنشان کرد که ایرانی‌ها خود را «مذاکره‌کنندگان کاملاً جدی» نشان می‌دهند و نگرانی‌های G7 ناشی از عدم اعتماد بین حاضران در مذاکرات است.

وی افزود: اگر آنها [ایرانی‌ها] احساس کنند که در مواضع شان نقص‌هایی وجود دارد که مناسب دیگران نیست، یعنی نقص های واقعی که می شود و باید اصلاح شوند، آنها این کار را انجام می دهند. آنها این کار را سریع و واضح انجام می دهند.

دور هفتم مذاکرات بر سر توافق هسته ای و لغو تحریم های ضد ایرانی آمریکا از 29 نوامبر آغاز شد و در روز 3 دسامبر زمانی که اروپایی ها برای رایزنی های بیشتر به کشورهای خود بازگشتند، به حالت تعلیق درآمد. دور دیگری نیز روز پنجشنبه در وین برگزار شد. تهران پیش نویس توافقنامه احیای توافق هسته ای را در قالب دو سند یکی درباره لغو تحریم های آمریکا و دیگری درباره برنامه هسته ای خود ارائه کرد. هیئت آمریکایی در رایزنی‌های جداگانه با سایر امضاکنندگان برنامه جامع اقدامات مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای ایران شرکت می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید