«ابراهیم شهریاری» رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان پاوه از مسدود شدن مسیر پاوه به شهرستان سروآباد استان کردستان در گردنه «تته» به دلیل بارش برف، مه غلیظ و خطر ریزش کوه تا چند ماه آینده خبر داد.

مسدود شدن گردنه «تته» در محور پاوه به سروآباد به دلیل بارش شدید برف

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، «ابراهیم شهریاری» پنجشنبه شب افزود: این محور از ابتدای سه راهی شهدا (ملندو) تا آخرین نقطه استحفاظی شهرستان پاوه در گردنه تته مسدود و از ورود خودروها به این مسیر در سه راهی شهدا جلوگیری می شود.

وی با بیان اینکه این محور هم اکنون به دلیل نداشتن ایمنی بالا مسدود است، اظهار داشت: به علت نبود دید کافی و خطر ریزش کوه در مسیر گردنه سخت‌گذر پیشنهاد می شود خودروهای عبوری تا اطلاع ثانوی برای عبور و مرور از محور فرعی «هجیج ـ هورامان» به‌ عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند.

مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای پاوه ادامه داد: هم اکنون ارتفاع برف در محدوده سه راهی شهدا ۱۵سانتی متر و در گردنه تته به ۴۰ سانتیمر می رسد.

وی اضافه کرد: هر ساله این محور ارتباطی از اردیبهشت ماه بازگشایی می شود اما در سال گذشته به دلیل کمبود بارش ها و وقوع خشکسالی، در اواخر اسفند ماه بازگشایی شد.

وی یادآور شد: گردنه تته در مسیر استان کرمانشاه به کردستان از سخت‌ترین گردنه های منطقه و سخت ترین راه ارتباطی بین این ۲ استان است که در نیمی از سال به علت بارش برف سنگین، کولاک شدید، خطر سقوط بهمن، خطر ریزش کوه و مه شدید و نداشتن دید کافی به روی رانندگان مسدود می‌شود.

طول این گردنه سخت گذر و کوهستانی ۲۱ کیلومتر است که ۱۷ کیلومتر آن در استان کرمانشاه و چهار کیلومتر باقیمانده در استان کردستان قرار دارد.

وی افزود: در این مدت ارتباط بین شهرستان های پاوه، سروآباد و مریوان از مسیر فرعی هجیج ـ هورامان انجام گرفته است.

گردنه تته محور ارتباطی شهرستان های سروآباد و مریوان در استان کردستان به شهرستان پاوه و شهرهای نودشه و نوسود در استان کرمانشاه است.

این گذرگاه بر مناطقی از اقلیم کردستان عراق مشرف است و با چشم غیرمسلح شماری از شهرها و روستاهای کردستان عراق و سد دربندیخان قابل مشاهده است.

در نزدیکی گردنه تته منطقه گردشگری دالانی و آبگیری به همین نام و در ارتفاع ۲۰۱۷ متری از سطح دریا وجود دارد که در فصل بهار و تابستان مقصد سفر گردشگران از اقصی نقاط کشور است.

شهرستان پاوه با ۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی استان کرمانشاه واقع شده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید