مریم فخارزاده کارشناس بهداشت شهید بلندیان قزوین گفت:  ۲۸ دانش‌آموز قزوینی طی یک ماه اخیر به کرونا مبتلا شده اند که این آمار نسبت به ماه پیش روند روند نزولی داشته است.

ابتلای ۲۸ دانش‌آموز قزوینی طی یک ماه اخیر به کرونا

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، مریم فخارزاده عصر پنجشنبه افزود: متوسط ابتلای دانش آموزان استان قزوین ، پایین‌تر از سطح ابتلای عمومی است.

وی با بیان اینکه این آمار طی ماه های گذشته به صورت میانگین ۱۰۰ نفر بوده است، افزود: وضعیت دانش آموزان خیلی نگران کننده نیست اما با رعایت دستور العمل های بهداشتی و همچنین آموزش به مدیران،دبیران و اولیا می تواند مخاطرات ابتلا به ویروس کرونا را کاهش دهد. 

این کارشناس مربوطه ادامه داد: بازدید علوم پزشکی از مدارس به صورت هر دو هفته یکبار صورت می‌گیرد و در این بازدیدها دستورالعمل های بهداشتی نظیر نحوه استفاده از ماسک،  ورود و خروج دانش آموزان و وضعیت تهویه مدارس بررسی می شود. 
فخار زاده بابیان اینکه، برخی مدارس متخطی شناسایی شده است افزود: به مدیران مدارس هشدار و آموزش های لازم داده شده است و در صورت بروز مجدد تخلف مدارس متخطی بسته خواهد شد. 
وی با بیان اینکه، استفاده از ماسک ۸۰ درصد در بین دانش آموزان قزوینی است عنوان کرد: متاسفانه دانش‌آموزان در رعایت فاصله اجتماعی کوتاهی می‌کنند که در این خصوص نیز لازم است اولیا و مدیران خود از آموزش های لازم بهره مند شوند
این کارشناسهمچنین عنوان کرد: تعداد زیادی از مدارس استان قزوین زیرساخت‌های لازم برای پیشگیری و مقابله از ویروس کرونا را ندارند که نمونه بارز آن نبود تهویه مناسب در مدارس است. 
وی همچنین عنوان کرد: چنانچه یک دانش آموز مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا باشد از او و نزدیکانش سریعاً تست گرفته می شود و چنانچه نفر دوم به کرونا مبتلا شد کلاس تا دو هفته تعطیل خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    0 0
    سلام خواهش میکنم مدارس‌را‌ببندید‌خطرناک ما اولیا نگرانی اگر امسال مدرسه بسته باشد دنیا به آخر میرسه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید