تمام مالکان حقیقی و حقوقی انواع خودروهای سواری و وانت دوکابین، که در پایان سال ۱۴۰۰ مجموع ارزش آنها بیش از یک میلیارد تومان باشد، مشمول مالیات سالانه خودرو هستند.

لیست خودروهای که مشمول مالیات می شوند

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، ناصر هاشمی با اعلام این خبر گفت: تمام مالکان حقیقی و حقوقی انواع خودروهای سواری و وانت دو کابین، دارای شماره انتظامی شخصی به نام خود و فرزندان کمتر از ۱۸ سال و محجور تحت تکفل که در پایان سال ۱۴۰۰ مجموع ارزش آن‌ها بیش از یک میلیارد تومان باشد، مشمول مالیات سالانه خودرو هستند.

او افزود: بر این اساس میزان مالیات تا مبلغ ۱۵ میلیارد ریال نسبت به مازاد ۱۰ میلیارد ریال؛ یک درصد، تا مبلغ ۳۰ میلیارد ریال نسبت به مازاد ۱۵ میلیارد ریال؛ ۲ درصد، تا مبلغ ۴۵ میلیارد ریال نسبت به مازاد ۳۰ میلیارد ریال؛ ۳ درصد و نسبت به مازاد ۴۵ میلیارد ریال؛ ۴ درصد است.

مدیرکل امور مالیاتی فارس گفت: مرجع محاسبه مالیات خودرو موضوع این بند قیمت روز انواع خودرو با توجه به تاریخ ساخت یا واردات آن است که توسط سازمان امور مالیاتی کشور تا پایان سال ۱۳۹۹ تعیین و اعلام شده است.

هاشمی ادامه داد: منبا یاد شده برای انواع خودرو که بعد از اعلام سازمان تولید یا وارد می‌شوند، بلافاصله پس از تولید یا واردات آن توسط سازمان یاد شده تعیین و اعلام خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: ثبت نقل و انتقال خودروهایی که به موجب این بند برای آن‌ها مالیات وضع شده است قبل از پرداخت بدهی مالیاتی مورد انتقال شامل مالیات بر دارایی، نقل و انتقال قطعی و اجاره ممنوع است و متخلفان از حکم این بند در پرداخت مالیات متعلقه مسئولیت تضامنی دارند.

کد خبرنگار: ۱۳
۵دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید