خانمی به نام ماریا می‌گوید: "به نظر من، توانمندسازی زنان به معنای برابری است، یعنی اینکه بتوانیم مانند دیگران آزادی داشته باشیم، خودمان تصمیم بگیریم و بدون محدودیت و قضاوت فرصت انتخاب داشته باشیم."

توانمندسازی زنان برای شما چه معنایی دارد؟

این مقاله بعد از گفتگو با زنان زیادی درباره توانمندسازی زنان نوشته شده است. از زنان پرسیده شده که توانمندسازی زنان چه معنایی برای آنها دارد و برخی از پاسخ‌های آنها در این مقاله گردآوری شده است. هدف از نوشتن این مقاله داشتن جامعه‌ای برابر و سرشار از عدالت است که امیدواریم با آگاهی این هدف تحقق یابد.  

برابری

خانمی به نام ماریا می‌گوید: "به نظر من، توانمندسازی زنان به معنای برابری است، یعنی اینکه بتوانیم مانند دیگران آزادی داشته باشیم، خودمان تصمیم بگیریم و بدون محدودیت و قضاوت فرصت انتخاب داشته باشیم."

اعتماد به نفس

 خانم دیگری به نام یاشالی می‌گوید: "به نظر من توانمندسازی زنان به معنی داشتن اعتماد به نفس به خودمان، اعتقادات و ارزشهایمان است."

داشتن حق انتخاب

آماندا درباره توانمندی زنان می‌گوید:" به نظر من، توانمندسازی زنان به معنای توانایی داشتن حق انتخاب است، انتخابی که زن به عنوان بخشی از جامعه سزاوار آن است و نه صرفا کسی به او اجازه انتخاب داده است." 

فراتر رفتن از برچسب‌ها

خانم کایلن در پاسخ به این سوال گفت:« به نظر من توانمندسازی زنان به معنای پا را فراتر نهادن از برچسب‌ها است و همچنین دانستن اینکه چیزی که دارم انجام می دهم برایم مفید باشد و برای انجام آن کار پشتیبانی می‌شوم.»

کاهش مردسالاری

خانم مادی گفت:« به نظر من توانمندسازی زنان به معنای برابری و عدالت است، تغییر قدرت و کاهش مردسالاری و ستم سیستماتیک به زنان ناشی از مردانگی سمی و کلیشه‌های نسلی است. توانمندسازی زنان به معنای تقدیر از  همه زنان و رد استانداردهای مقرر در آرمانهای دروغین زنانه است. این امر همچنین درباره وحدت و فعالیت و حمایت از جامعه است.»

استفاده از قدرت خارق العاده زنان

خانم ترازا در این باره گفت: «توانمندسازی زنان استفاده از قدرت خارق‌العاده زنان برای یک نیروی محرک در جهان است و نیازی به این نیست که خود را به دیگران ثابت کنید که شما قادر به کارهای عالی هستید. زنانگی شما به تنهایی، ابزار مورد نیاز برای تحقق اهدافتان می باشد.»

چارلی گفت:" توانمندی زنان به معنای توانایی استفاده از صدا و عمل کردن است. زن بودن زیبا است، زیرا شما توانایی زندگی را دارید، این افتخار را دارید که مادر شوید و یک پایه و اساس مادری را با سایر مادران ایجاد کنید. ماهیت زن بودن از نظر قدرت گرانشی است.

 توانمند سازی زنان برای شما چه معنایی دارد؟

۱. برابری

۲. اعتماد به نفس

۳. داشتن حق انتخاب

۴. فراتر رفتن از برچسب ها

۵. کاهش مردسالاری

۶. استفاده از قدرت خارق العاده زنان

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***