احمد حکیمی‌پور، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: این مجلس محصول رقابت واقعی با رقیبان اصلی‌ نیست و اگر رقبای با کیفیت در صحنه حضور داشتند قطعا این نمایندگان در مجلس نبودند.

اگر انتخابات در کشور ما رقابتی بود، بسیاری از نمایندگان امروز در مجلس کرسی نداشتند

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، احمد حکیمی‌پور، درباره این‌که حدود ۲ سال از عملکرد مجلس یازدهم می‌گذرد اما به گفته کارشناسان و افکار عمومی خروجی چندان مثبتی نداشته است، گفت: معتقدم نمایندگان خلاف آن شعاری که دادند و انتظاری که در جامعه ایجاده کردند، تاکنون نتوانسته‌اند به خروجی ملموسی برسند.

دبیرکل حزب اراده ملت ایران یادآور شد: نمایندگان مجلس یازدهم در زمینه شفاف‌سازی و گره‌گشایی فقط می‌خواستند گره‌ها را به لحاظ حقوقی باز و شفافیت و نظارت را حال چه میدانی و چه ساختاری دنبال کنند اما کارنامه‌ای تاکنون مشاهده نکرده‌ایم. 

وی ادامه خاطرنشان کرد: چه خوب است نمایندگان بعد از گذشت این مدت از مجلس گزارش ادواری ۶ یا یکساله ارائه دهند که چه کاری تاکنون انجام داده‌اند آیا در این مدت شرایط و وضعیت جامعه بهبود پیدا کرده است؟ آیا به سمت کم کردن مشکلات رفته‌اند؟ به مردم در این زمینه گزارش دهند تا آن‌ها هم در جریان باشند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: احساس می‌کنم مجلس یازدهم مخصوصاً بعد از روی کارآمدن دولت سیزدهم یک حالت انفعالی پیدا کرده است.

وی یادآور شد: ۲۰۰ نفر از نمایندگان برای کاندیداتوری آقای رئیسی نامه نوشتند و هنوز در مرحله دولت راه افتاده‌اند تا بخواهند کارگشایی کنند. بنابراین خوب است که گزارش جامع و کاملی داده شود که چه کاری توانسته‌اند، انجام دهند.

دبیرکل حزب اراده ملت ایران افزود: ریشه‌های این رفتارها مشخص است به کجا بازمی‌گردد نظام انتخاباتی ما دچار مشکل است رقابت‌های سیاسی در سیاست ما درست تعریف نشده و نظام حزبی ما معیوب است فکر می‌کنم مجلس زمان زیادی ندارد تا بخواهد نشان بدهد که موفق عمل کرده است. 

حکیمی‌پور در پاسخ به سوالی مبنی بر این که با این عملکردی که نمایندگان مجلس یازدهم داشته‌اند رفتار انتخاباتی مردم در سال ۱۴۰۲ و دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی چگونه خواهد بود، گفت: چیزی که مشخص است این است که اگر انتخابات در کشور ما رقابتی بود، بسیاری از این نمایندگان امروز در مجلس کرسی نداشتند.

وی یادآور شد: اغلب نمایندگان این مجلس در شرایطی به مجلس آمدند که رقبای‌ اصلی‌شان حتی در بین اصولگرایان کنار گذاشته شده بودند، این مجلس محصول رقابت واقعی با رقیبان اصلی‌ نیست و اگر رقبای با کیفیت در صحنه حضور داشتند قطعا این نمایندگان در مجلس نبودند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: کشور نیاز دارد رقابت واقعی شکل بگیرد و حکمرانی حزبی در کشور در زمان انتخابات خودش را نشان دهد که در حال حاضر این مسئله وجود ندارد. 

وی یادآور شد: اکثریت نمایندگان این مجلس بار اول‌شان است که در قوه مقننه حضور پیدا می‌کنند حتی رئیس پارلمان هم همین وضعیت را دارد؛ بنابراین تجربه کار پارلمانی بسیار کم است.

دبیرکل حزب اراده ملت ایران تاکید کرد: مجلس یازدهم به سمت نیمه دوم خودش نزدیک می‌شود و نمایندگانش یکسال بیشتر وقت ندارند خودشان را نشان دهند که چه کارهای تاکنون انجام داده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۸
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    0 0
    خیلی مهم نیست چون عملا مجلس هیچ کاره هست مردم هم میدانند شما زیاد حرص نخور

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید