هفته گذشته قیمت دلار نهایتا کمی ارزان شد و به کانال ۲۷ هزار تومان برگشت.

پیش‌بینی قیمت دلار در هفته آینده / سیگنال بودجه به قیمت ارز چه خواهد بود؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، واکنش بازار ارز به خبرهای آزاد سازی منابع بلوکه شده منفی بود و قیمت دلارافزایشی بود. اما پیش‌بینی قیمت دلار هفته آینده چگونه است؟

هفته گذشته قیمت دلار وارد کانال ۲۸ هزاز تومان شد و برخی از کارشناسان معتقد بودند ورود قیمت دلار به کانال بالاتر هم ممکن است. اما قیمت دلار نهایتا کمی ارزان شد و به کانال ۲۷ هزار تومان برگشت.

سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار ارز درباره روند قیمت دلار در ماه‌های آینده به تجارت‌نیوز گفت: ما شاهد دو رویداد هستیم. رویداد اول اعلام نرخ ارز ۲۳ هزار تومان در بودجه ۱۴۰۱ که انتظار بازار از ریزش‌های سنگین را کاهش می‌دهد.

وی ادامه داد: رویداد مهم اثرگذار دیگر در بازار، مذاکرات برجام است که در تاریخ هشت آذر برگزار می‌شود و تا آن زمان بازار رفتار محافظه‌کارانه‌ای از خود نشان می‎‌دهد. البته باید توجه داشت که بازار نسبت به مذاکرات سوگیری منفی دارد و نسبت به نتایج آن خوشبین نیست.

تاثیر مذاکرات بر قیمت دلار

نصیرزاده در بخش دیگری گفت: اما اگر هر تحرکی خلاف انتظار بازار در وین و مذاکرات رخ بدهد که رگه‌هایی از تفاهم را در پی داشته باشد می‌تواند به تعدیل نرخ در بازار آزاد منجر شود.

این کارشناس بازار ارز با تاکید بر بی‌اثر بودن قیمت‌گذاری دستوری در بازار ارز توضیح می‌دهد: مدیریت بانک مرکزی در شفافیت قیمت در بازار آزاد نقش مهمی را در قیمت دلار بازی می‌کند. موظف کردن سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای اعلام نرخ ارز بر مبنای صرافی ملی نشان‌دهنده این موضوع است که سیاست‌گذار قصد مدیریت قیمت‌ها از منظر رسانه‌ای و روانی دارد.

وی در این باره افزود: البته تجربه شکست خورده ارز ۴۲۰۰ تومانی در سال ۱۳۹۷ که توسط معاون اول رئیس جمهور وقت به عنوان نرخ رسمی اعلام شد، نشان می‌دهد نرخ‌های دستوری در بلندمدت کارایی ندارند.

نصیرزاده همچنین درباره روند قیمت دلار هفته آینده گفت: در مجموع انتظار می‌رود هفته آینده با توجه به نکات یاد شده روند قیمتی دلار کم نوسان باشد و در انتظار نتایج نشست وین باشد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید