همراه داشتن زنجیر چرخ و اطمینان از سالم بودن سیستم گرمایشی خودرو قبل از سفر از الزامات رانندگی در این شرایط است.

هشدار به رانندگان؛ اگر قصد سفر به استان‌ها را دارید حتما زنجیر چرخ همراه داشته باشید

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی برای امروز و فردا از بارش برف در محورهای مناطق کوهستانی و بارش باران در سطح جاده های کشور خبر داد و از رانندگان برون شهری خواست قبل از اقدام به سفر خودروهای خود را به زنجیرچرخ و تجهیزات ایمنی مجهز کنند.

سرهنگ احمد شیرانی افزود: با توجه به اعلام هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر شرایط ناپایدار جوی و از طرفی سطح نارنجی برای استانهای همدان، خراسان شمالی، اردبیل، کرمانشاه، خراسان رضوی، گیلان، مازندران، گلستان،سمنان، تهران، البرز، قزوین، اصفهان، لرستان، چهارمحال بختیاری،  قم، مرکزی و کهکیلویه و بویراحمد، از رانندگان برون شهری خواست با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از هرگونه سرعت غیر مجاز خودداری کنند.

 وی با اعلام پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید برف و باران و کاهش شدید دما در جاده های این استانهای یادشده، تصریح کرد: بر این اساس هموطنانی که قصد سفر در جاده های این استانها را دارند می بایست آمادگی لازم برای رانندگی در شرایط برفی و بارندگی  را داشته باشند.  

شیرانی با تاکید براینکه برودت هوا باعث یخ زدگی و افزایش لغزندگی در جاده های کوهستانی خواهد شد، گفت: همراه داشتن زنجیر چرخ و اطمینان از سالم بودن سیستم گرمایشی خودرو قبل از سفر از الزامات رانندگی در این شرایط است.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور بر رعایت احتیاط در رانندگی و همچنین رانندگی با سرعت مطمئنه و مراعات فاصله طولی بیشتر با خودرو جلویی در این شرایط تاکید کرد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید