آیلتس یا سیستم بین‌المللی آزمون زبان انگلیسی (International English Language Testing System) محبوب‌ترین آزمون زبان انگلیسی در جهان است.

 کتاب لغات آیلتس | معرفی ۹ کتاب برتر لغت برای آزمون IELTS

این برنامه برای کمک به کار، تحصیل یا مهاجرت به یک کشور انگلیسی زبان طراحی شده است. برخی از این کشورها عبارت‌اند از: استرالیا، کانادا، نیوزیلند، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا.

این آزمون چهار مهارت ضروری زبان – صحبت کردن (Speaking)، خواندن (Reading)، نوشتن (Writing) و گوش دادن (Listening) را ارزیابی می‌کند. در آزمون آیلتس در مقیاسی بین ۱ تا ۹ نمره می‌گیرید. آزمون‌های آیلتس امروزه توسط بیش از ۱۰,۰۰۰ سازمان پذیرفته شده است تا داوطلبان مشاغل و دوره‌های تمام وقت را ارزیابی کنند.

چرا در آزمون آیلتس شرکت کنیم؟

آیلتس برای افرادی که به دنبال مهاجرت به خارج از کشور و به یک کشور انگلیسی زبان هستند ایده‌آل است. این امر به این دلیل است که آن‌ها باید تسلط خود را به زبان نشان دهند. بیش از ۳۷۵ میلیون نفر در سراسر جهان به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند و رتبه سوم را در بین زبان‌های مختلف در جهان دارد.

بنابراین، اگر به یک کشور بومی مهاجرت می‌کنید، تسلط بر زبان انگلیسی برای فرصت‌های شغلی و رفتن در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است. این آزمون محبوب‌ترین آزمون در بین افرادی است که به دنبال مهاجرت به انگلستان، استرالیا، نیوزیلند و کانادا هستند. این آزمون تنها در ایالات متحده آمریکا توسط بیش از ۳۴۰۰ مؤسسه به رسمیت شناخته شده است.

برای موفقیت در آزمون آیلتس باید بر هر چهار مهارت زبان انگلیسی مسلط باشید. یکی از موارد ضروری برای این امر بالا بردن دایره لغات است و همچنین علاوه بر دانش زبان دانستن مهارت‌های مربوط به آزمون نیز در موفقیت شما تأثیر بسزایی دارد. مشاهده آموزش‌های کاربردی و هدفمند معرفی شده در لینک زیر شما را برای موفقیت در این آزمون آماده می‌کند.

• آموزش آنلاین زبان انگلیسی — کلیک کنید

انواع آزمون آیلتس

۱. آیلتس آکادمیک

 این فرمت برای دانشجویانی که می‌خواهند تحصیلات عالی را در محیط یا دانشگاه انگلیسی زبان به عنوان دانشجوی کارشناسی یا کارشناسی ارشد دنبال کنند مناسب است. همچنین برای پیوستن یا ورود به یک مؤسسه حرفه‌ای ایده‌آل است.

آزمون آیلتس آکادمیک تسلط شما به زبان انگلیسی را ارزیابی می‌کند و بررسی می‌کند که آیا برای تحصیل به زبان انگلیسی آماده هستید یا خیر. این آزمون‌ها بیشتر بر واژگانی متمرکز می‌شوند که در یک محیط دانشگاهی آشنا هستند و به کار می‌روند.

۲. آیلتس جنرال

این نوع آزمون برای داوطلبانی که به دنبال ادامه تحصیل در سطح پایین‌تر از مدرک، از جمله مدرسه و کالج هستند، مناسب است. آموزش آیلتس جنرال برای تجربه کاری یا آموزش شغلی و غیره نیز مفید است.

این فرمت آزمون مهارت‌های روزمره زبان انگلیسی شما را که برای محیط‌های اجتماعی و محل کار ضروری است ارزیابی می‌کند. اگر قصد مهاجرت به استرالیا، انگلستان، نیوزیلند و کانادا را دارید، آموزش آیلتس جنرال الزامی است.

صرف‌نظر از اینکه آزمون آیلتس آکادمیک یا آیلتس جنرال را انتخاب کنید، آزمون‌های لیسنینگ و اسپیکینگ آیلتس یکسان هستند.

اکنون، نگاهی به آنچه در هر یک از چهار ماژول برای آزمون آکادمیک و جنرال است، می‌اندازیم.

 

مهارت‌های آزمون آیلتس

۱. خواندن (Reading)

آکادمیک: شما باید سه قسمت را بخوانید و در ۶۰ دقیقه به ۴۰ سؤال پاسخ دهید. آزمون این بخش برای آزمایش طیف گسترده‌ای از مهارت‌ها، مانند درک اصل مطلب، خواندن سطحی و مختصر، خواندن برای درک جزئیات و ایده‌های اصلی، شناخت دیدگاه نویسنده، نگرش، درک استدلال منطقی و غیره طراحی شده‌اند.

آزمون جنرال: بخش ریدینگ آیلتس برای آزمون جنرال نیز دارای محدودیت زمانی ۶۰ دقیقه‌ای است و سه بخش دارد. این فرمت نیز در مجموع ۴۰ سؤال دارد و شامل سؤالات چند گزینه‌ای، تطبیق سرفصل‌ها و ویژگی‌ها، شناسایی دیدگاه‌ها/ادعاهای نویسنده و غیره است.

۲. نوشتن (Writing)

آکادمیک: آزمون این قسمت شامل دو بخش است و باید هر دو بخش را انجام دهید. فرمت آزمون برای داوطلبانی که علاقه‌مند به ثبت‌نام در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد یا به دنبال ثبت‌نام حرفه‌ای هستند مناسب است.

آزمون جنرال: موضوعات آزمون معمولاً عمومی هستند و زمان اختصاص داده شده مشابه فرمت آکادمیک ۶۰ دقیقه است.

۳. شنیدن (Listening)

شما در این بخش چهار مورد ضبط شده از زبان یک گوینده انگلیسی زبان می‌شنوید و باید به یک سری سؤالات پاسخ دهید.

۴. صحبت کردن (Speaking)

در این بخش از آزمون آیلتس توانایی شما در برقراری ارتباط کلامی به زبان انگلیسی ارزیابی می‌شود. این بخش حدود ۱۱ تا ۱۴ دقیقه زمان دارد و شامل یک مصاحبه شفاهی بین شما و ممتحن است.

تاثیر یادگیری واژگان در موفقیت در آزمون آیلتس چیست؟

ممکن است گاهی از خود بپرسید «چرا دانستن واژگان بیشتر برای آزمون آیلتس مهم است؟»

خوب، از آنجایی که آیلتس یک آزمون مهارت زبان انگلیسی است، برای ارزیابی نمره کلی یک داوطلب، تأکید زیادی بر واژگان است.

همان‌طور که گفته شد آزمون آیلتس از چهار بخش صحبت کردن (Speaking)، خواندن (Reading)، نوشتن (Writing) و گوش دادن (Listening) تشکیل شده است. تنها وجه اشتراک همه این بخش‌ها «واژگان» است. وقتی صحبت از بخش صحبت کردن (Speaking) و نوشتن (Writing) می‌شود، واژگان قطعاً یکی از مهارت‌های ضروری است که تا ۲۵٪ در کل به امتیاز شما کمک می‌کند. حتی در بخش‌های خواندن (Reading) و گوش دادن (Listening) نیز نقش کلیدی ایفا می‌کند.

  واژگان - یکی از اجزای سازنده زبان

واژگان بخشی جدایی‌ناپذیر از هر زبان و در نتیجه هر آزمون زبان است. واژگان اساساً به این معنی نیست که شما از کلمات بسیار دشوار استفاده کنید، بلکه به این معنی است که شما قادر به استفاده از طیف وسیعی از کلمات و آن هم در جای مناسب هستید. واژگان در زندگی روزمره برای انتقال ایده‌ها، افکار و احساسات خود به اطرافیانمان استفاده می‌شوند.

گاهی اوقات ما با موفقیت با دیگران ارتباط برقرار می‌کنیم در حالی که در زمان‌های دیگر ممکن است قادر به انتقال معنای واقعی مورد نظر خود نباشیم، آنگاه «منظور من این نبود» جمله تکراری در صحبت‌های ما می‌شود. با این حال، یک دایره لغات خوب قطعاً می‌تواند به شما کمک کند تا منظور واقعی خود را منتقل کنید.

در مورد مهارت‌های صحبت کردن و نوشتن در آزمون آیلتس نیز به همین صورت است. دانستن واژگان کمتر باعث می‌شود که کلمات را بارها و بارها در متن بنویسید. همچنین، در حین مکالمه با ممتحن خود، وقتی با کمبود کلمات مواجه می‌شوید، جمله را بارها و بارها تکرار می‌کنید.

کتاب لغات آیلتس (IELTS)

واژگان فقط یادگیری کلمات جدید نیست!

اغلب داوطلبان این تصور را دارند که یادگیری یک لیست طولانی از کلمات به آن‌ها کمک می‌کند دایره لغات خود را افزایش دهند. این کار به خودی خود کمک زیادی به شما نمی‌کند.

بر یادگیری فهرست کلمات به صورت مجزا تمرکز نکنید. در عوض، به یادگیری کلمات در متن و به صورت فعال عادت کنید. مهم است که معنی آن‌ها را درک کنید، مترادف آن‌ها را بشناسید و استفاده از ترکیب کلمات را بهبود بخشید تا بتوانید آن‌ها را در مکان مناسب استفاده کنید.

درک صحیح از همنشینی کلمات قطعاً به بالا بردن نمره شما در آزمون آیلتس کمک خواهد کرد. اگر شما خوانندگان عزیز مقاله کتاب لغات آیلتس در مبحث گرامر زبان انگلیسی احساس ضعف می کنید و نیاز به منابع آموزشی معتبر در این زمینه دارید، آموزش گرامر سایت فرادرس بهترین گزینه برای شماست. برای مشاهده این آموزش به لینک قرار داده شده مراجعه کنید.

• آموزش گرامر زبان انگلیسی — کلیک کنید

   

آیا منظور از واژگان فقط استفاده از کلمات پیچیده است؟

هر زمان که کلمات پیچیده را در بخش مهارت نوشتن (Writing) آزمون آیلتس آکادمیک یا جنرال خود وارد کنید، بدیهی است که ارزیاب متوجه خواهد شد که شما این کار را به منظور تحت تأثیر قرار دادن ممتحن انجام می‌دهید. غیرطبیعی به نظر می‌رسد و در نهایت امتیاز شما کم می‌شود.

در آزمون مهارت صحبت کردن (Speaking) آیلتس نیز، وقتی در جستجوی کلمات پیچیده هستید یا به تکرار جمله ادامه می‌دهید، این روی تسلط شما تأثیر می‌گذارد و در نهایت نمره را از دست می‌دهید.

بدون شک، شما نیاز به نشان دادن اینکه طیف گسترده‌ای از واژگان را می‌دانید، دارید، اما همچنین باید دانش استفاده عاقلانه و مناسب از آن را داشته باشید. دانستن مقدار زیادی از کلمات و آوردن آن‌ها در مقاله یا استفاده از آن‌ها در حین گفتگو با ممتحن خود، بدون اینکه واقعاً به معنای آن فکر کنید، شما را به دردسر می‌اندازد.

چگونه دانش واژگان خود را گسترش بدهیم؟

اول از همه، سطح فعلی واژگان خود را با شرکت در یک آزمون آزمایشی آیلتس بسنجید. به این ترتیب می‌توانید از سطح فعلی دایره لغات خود آگاه شوید و بر این اساس می‌توانید شروع به کار روی گسترش آن کنید. همان‌طور که قبلاً توضیح داده شد، فقط روی به خاطر سپردن کلمات بیشتر تمرکز نکنید. درعوض، آن‌ها را بر اساس مفهومشان یاد بگیرید.

۱· خواندن و گوش دادن: بیشتر واژگان از متن آموخته می‌شود؛ بنابراین، یک برنامه تلویزیونی، پادکست، مجله یا کتاب مورد علاقه خود را انتخاب کنید. به چیزی که مورد علاقه شما نیست گوش نکنید یا نخوانید زیرا باعث حواس پرتی شما می‌شود.

۲· کلمات را یادداشت کنید: عادت کنید کلمات جدیدی را که با آن‌ها برخورد می‌کنید بنویسید، معنی آن‌ها را درک کنید و یاد بگیرید که آن‌ها را در مکان‌های مناسب به کار ببرید.

۳· از ترفندهای حافظه استفاده کنید: یادگیری کلمات جدید کافی نیست. یادآوری آن‌ها نیز ضروری است؛ بنابراین، باید کلماتی را که قبلاً یاد گرفته‌اید در فواصل زمانی منظم مرور کنید. آن‌ها را در بازه‌های زمانی یک هفته، ۱۰ روز، ۲ هفته، یک ماه یا هر بازه زمانی که برای شما مناسب است، مرور کنید.

۴· تمرین و تمرین: باید از کلماتی که در حین صحبت کردن و نوشتن یادداشت می‌کنید استفاده کنید و بنابراین دایره لغات خود را به طور منظم بررسی کنید.

مهارت‌های واژگان آیلتس منجر به موفقیت در امتحان می‌شود. برای اینکه واقعاً در آزمون آیلتس خود بدرخشید، مطمئن شوید که نه تنها واژگان را به خاطر می‌آورید، بلکه آن را در متن درک می‌کنید و توانایی استفاده درست از آن‌ها را دارید. آماده باشید که از دایره لغات خود هم در نوشتار و هم در گفتارتان به صورت روان استفاده کنید.

در ادامه چند کتاب را در زمینه فراگیری لغات مربوط به آزمون آیلتس معرفی می‌کنیم.

  معرفی چند کتاب واژگان آیلتس برای آمادگی در آزمون آیلتس

کتاب‌های خوبی در زمینه بهبود دایره لغات وجود دارند که می‌توانید برای آمادگی در آزمون آیلتس از آن‌ها بهره بگیرید. در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

IELTS Vocabulary

کتاب لغات آیلتس (IELTS)

کتاب IELTS Vocabulary یکی از بهترین کتاب‌ها برای واژگان انگلیسی است. این کتاب شامل واژه‌نامه، اصطلاحات، افعال عبارتی، تمرین‌ها و یک مقاله نمونه برای هر موضوع است. این موضوعات معمولاً در آزمون آیلتس دیده می‌شوند. این کتاب واژگان نه تنها به شما در یادگیری لغات جدید کمک می‌کند، بلکه با ارائه یک نمونه مقاله برای هر موضوع، شما را با اصطلاحات، افعال عبارتی جدید و درک کاربرد کلمات در بخش نوشتار آشنا می‌کند.

Collins Vocabulary for IELTS

کتاب لغات آیلتس (IELTS)

این کتاب لغات آیلتس همراه با سی دی و در ۲۰ درس ارائه شده است. واژگانی که پوشش می‌دهد به هر چهار بخش مربوط می‌شود: صحبت کردن، شنیدن، خواندن و نوشتن.

هر درس شامل فعالیت‌هایی است که به شما کمک می‌کند دایره لغات خود را به روشی منظم گسترش دهید. همچنین در پایان هر درس یک آزمون تمرینی با الگوبرداری از آزمون واقعی آیلتس وجود دارد.

Barron’s Essential Words for IELTS

کتاب لغات آیلتس (IELTS)

این کتاب واقعاً برای داوطلبانی که می‌خواهند در آزمون آیلتس شرکت کنند ضروری است. در ساخت واژگان و استفاده صحیح در مکالمه تمرین جامعی خواهید داشت. شما همچنین یک فهرست بزرگ از ۶۰۰ کلمه که اغلب در امتحانات آیلتس دیده می‌شوند دریافت می‌کنید. این کلمات مربوط به دسته‌بندی‌های پرکاربردی است که شامل گردشگری، طبیعت، محیط زیست، هنر، سرگرمی‌ها، مسائل اجتماعی و بسیاری موارد دیگر می‌شود.

۴۰۰۰ English Words

کتاب لغات آیلتس (IELTS)

مجموعه شش کتابی ۴۰۰۰ واژه انگلیسی با تمرکز بر ۴۰۰۰ کلمه که اغلب در آزمون آیلتس از سطح مبتدی تا پیشرفته ظاهر می‌شوند، دایره لغات شما را گسترش می‌دهد. هر درس در هر کتاب شامل ۲۰ کلمه به همراه جملات نمونه است که کاربرد صحیح آن‌ها را به شما نشان می‌دهد. پایان هر بخش همچنین دارای یک داستان کوتاه با تمام کلمات استفاده شده است تا درک عمیق‌تری از کاربرد آن‌ها به دست آورید.

IELTS Band ۹ Vocab Secrets

کتاب لغات آیلتس (IELTS)

این کتاب که توسط مشاوران کمبریج آیلتس منتشر شده است دارای ده موضوع واژگانی است که شامل موارد همچون کار و مشاغل، آموزش و تحصیل، فرهنگ، هنر و سنت‌ها، کودکان و خانواده‌ها و چالش‌های جهانی است. هر مبحث یک فرهنگ لغات و یک نمونه کار نوشتن آکادمیک مربوط به آن موضوع را به شما می‌دهد. در این کتاب همچنین توضیح داده شده است که چگونه می‌توان به سؤالات مربوط به مهارت نوشتن پاسخ داد.

IELTS Vocabulary Booster

کتاب لغات آیلتس (IELTS)

این کتاب تقویت کننده واژگان آیلتس و حاوی تمام واژگان مهم مورد نیاز برای آیلتس است. مجموعه‌ای با بیش از ۵۰۰ کلمه است که اغلب در امتحانات آیلتس استفاده می‌شوند که یادگیری آن‌ها برای کسب نمره ۷ و بالاتر ضروری است.

Cambridge Vocabulary for IELTS

کتاب لغات آیلتس (IELTS)

این کتاب تمام واژگان مورد نیاز دانش‌آموزانی را که با هدف نمره ۶.۵ و بالاتر در آزمون‌های آیلتس شرکت می‌کنند پوشش می‌دهد و تمرین تکالیف امتحانی هر مقاله را به دانش‌آموزان ارائه می‌دهد. کتاب لغات کمبریج برای آیلتس با کار بر روی راهبردهای ایجاد واژگان لازم برای موفقیت در سطوح پیشرفته، بر ارتقای دانش‌آموزان به نمره ۶.۵ و بالاتر تمرکز دارد. این کتاب شامل نکات مفیدی در مورد نحوه آشنایی با موارد امتحانی آزمون آیلتس است و به خصوص حوزه‌های پیچیده‌ای مانند نقل‌قول، تفسیر، توضیح و تلفیق را پوشش می‌دهد. در مجموعه انگلیسی کمبریج واژگان در زمینه‌های واقعی ارائه شده‌اند و شامل خطاهای متداول زبان‌آموزان است تا شما آن‌ها را تکرار نکنید. سی دی صوتی که به همراه کتاب ارائه می‌شود شامل تمرین‌های شنیداری و تلفظ کلمات است. این مطالب برای تمرینات خودآموز یا تکالیف مناسب است و همچنین ممکن است در کلاس استفاده شوند.

IELTS Vocabulary ۸.۵ Masterclass Series MegaPack Books ۱, ۲, & ۳

کتاب لغات آیلتس (IELTS)

    کتاب لغات آیلتس (IELTS)

این سری کتاب‌ها دوره کامل خودآموز برای واژگان آیلتس است. با استفاده از این کتاب واژگان، افعال و عبارات مختلفی را فرا می‌گیرید.

Check Your English Vocabulary for IELTS

کتاب لغات آیلتس (IELTS)

این کتاب پرفروش منبعی را برای دانش‌آموزانی که قصد شرکت در آزمون بین‌المللی زبان انگلیسی (IELTS) را دارند، فراهم می‌کند. کتاب برای دانش آموزان در سطح متوسط و بالاتر نوشته شده است و به ویژه برای هر کسی که قصد تحصیل یا آموزش در یک کالج یا دانشگاه انگلیسی زبان را دارد مناسب است.

در این کتاب تمرین‌هایی برای کمک به آموزش و ساخت واژگان عمومی و موضوعی مرتبط با آزمون آیلتس ارائه شده است؛ و همچنین دستور زبان، استفاده از زبان انگلیسی، درک مطلب و املا را پوشش می‌دهد.

هم برای خودآموزی و هم برای استفاده در کلاس درس مناسب است و شامل طیف وسیعی از فعالیت‌ها برای کمک به دانش‌آموزان در بهبود واژگان انگلیسی و مهارت‌های زبانی خود است. برخی ویژگی‌های کتاب عبارت‌اند از:

- فرمت آسان برای استفاده با دستورالعمل‌های واضح

- پاسخنامه جامع به همراه اطلاعات تکمیلی

- با استفاده از انواع تمرینات مفید، جالب و لذت‌بخش دایره لغات را تست و بهبود می‌بخشد.

- شامل تکالیف مربوط به مهارت‌های صحبت کردن (Speaking) و نوشتن (Writing) به سبک آیلتس به همراه پاسخ‌های نمونه برای تمرین بیشتر

برای کسب موفقیت در آزمون آیلتس واژگان خود را تقویت کنید و مهارت‌های مورد نیاز را به شیوه‌ای درست یاد بگیرید. در سایت فرادرس با بهره‌گیری از آموزش‌های اساتید متخصص می‌توانید به روش صحیح دانش زبان را فرا بگیرید و در این زمینه پیشرفت کنید.

•  برای مشاهده وبسایت فرادرس — کلیک کنید

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید