برای نگهداری خرمالو در یخچال بهتر است که آن را درون کشو مخصوص نگهداری میوه قرار دهید. بهتر است که ابتدا خرمالوها را درون پاکت کاغذی قرار داده و سپس درون کشو مخصوص نگهداری میوه قرار دهید. همچنین می‌توانید از جعبه‌های کوچک مخصوص نگهداری میوه درون یخچال استفاده کنید. در این حالت خرمالوها می‌توانند برای مدت زمان ۵ تا ۷ روز درون یخچال بدون پلاسیدگی باقی بمانند.

چطور خرمالو را برای مدت زمان نسبتا طولانی در یخچال نگهداری کنید؟

خرمالو یک میوه پاییزی منحصر به فرد است که می‌توان گفت فقط طرفداران منحصر بفرد خودش را دارد و میوه‌ای نیست که باب و دل چسب همه مردم باشد. خرمالو با حالت چسبناکی که در دهان ایجاد می‌کند جزو میوه‌های خاصی است که در فصل پاییز وارد بازار می‌شود. شاید باورش سخت باشد، اما این میوه پاییزی برای بعضی از افراد حکم شاه میوه‌های پاییزی را دارد. خرمالو سرشار از مواد مغذی است که برای بدن بسیار مفید هستند. با این حال عمر نگهداری این میوه درون یخچال اگر با رعایت کردن اصول نگهداری خرمالو نباشد، بسیار کوتاه است. در این مقاله قصد داریم ضمن معرفی کردن خواص این میوه چسبناک و لزج، روش‌های نگهداری انواع خرما از لحاظ درجه رسیدگی را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

روش‌های نگهداری از خرمالو به چه صورت است؟                                                                         

· خرمالو تازه: برای نگهداری خرمالو در یخچال بهتر است که آن را درون کشو مخصوص نگهداری میوه قرار دهید. بهتر است که ابتدا خرمالوها را درون پاکت کاغذی قرار داده و سپس درون کشو مخصوص نگهداری میوه قرار دهید. همچنین می‌توانید از جعبه‌های کوچک مخصوص نگهداری میوه درون یخچال استفاده کنید. در این حالت خرمالوها می‌توانند برای مدت زمان ۵ تا ۷ روز درون یخچال بدون پلاسیدگی باقی بمانند.

· خرمالو یخ زده: اگر قصد دارید خرمالو را برای مدت زمان چند ماهه نگهداری کنید بهترین روش منجمد کردن خرمالو است. برای این کار باید خرمالو را درون کیسه‌های پلاستیکی بسته بندی کنید. لازم به ذکر است که باید از خرمالوهایی استفاده کنید که رسیده و کاملا سالم هستند. با این روش می‌توانید برای مدت زمان ۴ تا ۶ ماه خرمالو را نگهداری کنید. لازم به ذکر است که دما مناسب فریز کردن خرما باید منفی۱۸ درجه باشد.

· خرمالو خشک: یکی دیگر از روش‌های نگهداری خرمالو برای زمان طولانی خشک کردن آن است. روش‌های مختلفی برای خشک کردن خرمالو وجود دارند. مثلا با آویزان کردن و به نخ کشیدن خرمالو می‌توانید آن را خشک کنید. روند خشک شدن مدت زمان ۷ تا ۸ روزه‌ای است که بعد از آن به شما امکان نگهداری خرمالو برای مدت زمان دو سال را می‌دهد.

خرمالو چه خواصی دارد؟

· ضد سرطان: خرمالو سرشار از آنتی اکسیدان‌های ضد سرطان است. طبق آخرین تحقیقاتی که بر روی خواص برگ خرمالو بر روی سلول‌های سرطانی معده انجام شد محققان به این نتیجه رسیدند که عصاره برگ خرمالو خواص ضد سرطانی دارد.

· سرشار از ویتامینC: خرمالو در بین دیگر میوه‌های پاییزی از بالاترین درجه ویتامینc برخوردار است. طبق تحقیقاتی که بر روی خرمالو انجام شد محققان به این نتیجه رسیدند که خرمالو در تقویت سیستم دفاعی بدن بسیار تاثیرگذار است و می‌تواند تا ۸۰ درصد نیاز روزانه بدن به ویتامینC  را تامین کند.

· داروی جوانی: خرمالو سرشار از ویتامین است. برای مثال ویتامین آ، بتاکارون، لیکوپن و کریپتوزانتین دارد. این میوه بسیار مقوی با کاهش استرس می‌تواند در ایجاد احساس شادی و رضایت نقش بسزایی اعمال کند.

· تنظیم فشار خون: خرمالو سرشار از پتاسیم است. همانطور که می‌دانید پتاسیم باعث گشاد شدن دیواره رگها می‌شود و در نتیجه فشار خون پایین می‌آید. خرمالو میوه‌ای است که دوستدار سلامت قلب است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید