الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان گفت: جنگ ۴۴ روزه دوم قره باغ نشان داد که دیر یا زود عدالت حاکم می‌شود.

علی‌اف: جنگ دوم قره‌باغ نشان داد عدالت دیر یا زود حاکم می‌شود

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه ینی شفق، الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان در جریان سخنرانی افتتاحیه "هشتمین اجلاس جهانی باکو: جهان پس از کووید-۱۹" گفت: جمهوری آذربایجان قطعنامه‌های سازمان ملل را که ۲۷ سال روی کاغذ باقی مانده بود، به طور کامل اجرا کرده است.

روابط بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان از ۱۹۹۱ وقتی که ارتش ارمنستان قره باغ و هفت منطقه دیگر را به اشغال خود در آورد، پر تنش شده است.

به نوشته روزنامه ترکیه‌ای ینی شفق، درگیری‌های جدید در ۲۷ سپتامبر گذشته میلادی از سرگرفته شد و در نتیجه آن ارتش ارمنستان به نیروهای جمهوری آذربایجان و غیرنظامیان این کشور حمله و توافق‌نامه‌های آتش بس را در چندین مورد نقض کرد.

در درگیری ۴۴ روزه سال گذشته، جمهوری آذربایجان چندین شهر و حدود ۳۰۰ شهرک و روستا را که برای ۳۰ سال در اشغال ارمنستان بود، آزاد کرد.

درگیری بین دو کشور با توافق میانجی‌ روسیه در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰ پایان یافت و دو ماه بعد، رهبران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان پیمانی را برای توسعه روابط اقتصادی و زیرساخت‌ها به نفع کل منطقه امضا کردند که شامل ایجاد یک کارگروه سه جانبه در مورد قره باغ نیز می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید