وزارت خارجه بلاروس اعلام کرد کاردار لهستان را برای اعتراض به وضعیت مرزی بین دو کشور و بحران مهاجران در این منطقه احضار کرده است.

احضار کاردار لهستان در بلاروس

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه بلاروس امروز پنجشنبه کاردار لهستان را احضار کرد تا نسبت به اظهارات ورشو در رابطه با وضعیت مرزی بین دو کشور  اعتراض کند. مینسک دیپلمات لهستانی را برای ابراز اعتراض به دلیل ادعای نقض حریم مرزی از سوی افراد مسلح احضار کرد.

وزارت امور خارجه بلاروس در بیانیه‌ای اعلام کرد: امروز مارتین ووچیچوفسکی، کاردار لهستان در بلاروس به وزارت خارجه مینسک احضار شد و ما اعتراض قاطع خود را به دیپلمات لهستانی نسبت به اظهارات مقامات این کشور مبنی بر عبور برخی «افراد مسلح با لباس متحدالشکل» از مینسک به ورشو ابراز کردیم و این دیپلمات لهستانی قاطعانه از غیرقابل قبول بودن تشدید اوضاع در مرز با استفاده از روش‌هایی که بسیار مشکوک است، مطلع شد.

لهستان ۶ هزار سرباز را در مرز با بلاروس مستقر کرد و ساخت دیوار مرزی را انجام داد چرا معتقد است مینسک عامل هجوم گسترده مهاجران غیرقانونی به ورشو است.

لهستان، لیتوانی و لتونی، بلاروس را به تشویق تعداد زیادی از مهاجران غیرقانونی از خاورمیانه و آفریقا برای ورود به اتحادیه اروپا از طریق مرزهای خود متهم می‌کنند.

این بحران در تابستان ۲۰۲۱ پس از آن آغاز شد که بلاروس توافقنامه خود با بروکسل را در مورد پذیرش مجدد مهاجران غیرقانونی به تلافی تحریم‌های اقتصادی شدید اعمال شده از سوی اتحادیه اروپا بر صادرات بلاروس متوقف کرد. 

ماه گذشته، «ورشو» پایتخت لهستان شاهد تظاهراتی در همبستگی با مهاجرینی بود که در تلاش هستند تا از کشور بلاروس به لهستان مهاجرت کنند.

 تظاهرکنندگان با شعار «جلوی شکنجه را در مرزها بگیرید» در خیابان‌های ورشو، پایتخت لهستان در اعتراض به اقدامات دولت لهستان دست به اعتراض زدند. معترضان دولت را به رفتار غیرانسانی با مهاجران و عدم ارائه مکانی برای زندگی و خدمات بهداشتی به مهاجران متهم کردند.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید