رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز از کشف و توقیف ۱۴۷ تُن چوب قاچاق به ارزش سه میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال در این شهرستان طی سال جاری خبر داد.

توقیف ۱۴۷ تُن چوب قاچاق در سقز طی سال جاری

به گزارش سلام نو، عثمان صالح زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای حفاظت و حراست از منابع طبیعی، بخشی از قاچاق چوب در شهرستان سقز کنترل شده است.

وی با بیان اینکه این ۱۴۷ تُن چوب قاچاق به ارزش سه میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال است، اضافه کرد: نیروهای اداره اطلاعات این شهرستان به تازگی محموله حدود ۴۰ تُنی محل دپوی چوب قاچاق را کشف کرده اند و به همت نیروهای انتظامی و منابع طبیعی توقیف شد.

 وی با بیان اینکه افزایش قاچاق چوب تهدید بزرگ برای محیط زیست، افزود: جنگل های زاگرس، حفاظتی - حمایتی و کار اصلی آن ها، حفاظت از خاک و نفوذ آب در اعماق زمین است بنابراین نقش آنها در ارتقای جنگل ها مهم و پر رنگ است.

 صالح زاد با اشاره به اینکه منابع طبیعی، میراث و امانتی در دست ماست که باید از آن حفاظت کنیم، یادآور شد: در میان عوامل مختلف انسانی، قاچاق چوب، مهمترین عامل نابودی جنگلها به شمار می رود.

وی افزود: حدود سه سال است که طرح تنفس جنگل های صنعتی و ممنوعیت قطع درختان شمال در کشور اجرا شده است و از طرفی به دلیل نیاز کارگاه ها به چوب و افزایش قیمت آن، متاسفانه موضوع قطع درختان برای تامین نیاز کارگاهی به معضلی تبدیل شده است و قاچاق چوب افزایش یافته است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز گفت: طبق قانون، حمل چوب های درختان مختلف جنگلی و غیرجنگلی، بدون اخذ مجوز ممنوع است و کشاورزان باید پس از تایید اداره جهاد کشاورزی و اخذ مجوز از اداه منابع طبیعی شهرستان نسبت به حمل چوب باغی و صنوبر دست کاشت اقدام کنند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید