استفاده کردن از سرخ کن برقی بهترین گزینه برای سرخ کردن سیب زمینی به سبک حرفه‌ای هاست.

بیاید در خانه عین حرفه‌ای‌ها چیپس درست کنیم!

سیب زمینی جزو یکی از پرمصرف‌ترین مواد غذایی در تمامی دنیا است و چیپس حاصل از آن  یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین تنقلات در بین افراد در تمامی جوامع است. طرفداران چیپس سن و سال مشخصی ندارند. همانطور که می‌دانید چیپس‌های موجود در بازار به دلیل مواد افزودنی و نگهدارنده‌هایی که دارند گزینه سالمی برای مصرف کودکان نیستند. چیپس‌های موجود در بازار ممکن است با روغن‌هایی سرخ شوند که چندین بار استفاده شده‌اند و از این رو چیپس تولید شده سالم نیست. در این مقاله قصد داریم به شما نکاتی را بیاموزیم که با بهره‌گیری از آنان و بدون استفاده از فر می‌توانید همانند سرآشپزان واقعی چیپس درست کنید و در کنار خانواده از آن لذت ببرید. با ما همراه باشید.

چطور چیپس خانگی ترد و نمکی درست کنیم؟

برای درست کردن چیپس خانگی به یک کیلو سیب زمینی، یک قاشق غذاخوری بکینگ پودر، یک قاشق غذا خوری نمک و روغن مایع احتیاج دارید.

· سیب زمینی‌ها را با سیب زمینی خرد کن به شکل دلخواه برش دهید. اگر وسیله‌ای ندارید که سیب زمینی را برش ‌دهد، می‌توانید با استفاده از چاقو سیب زمینی را به صورت خیلی نازک برش دهید. سپس آن‌را درون ظرفی از آب یخ بریزید و اجازه دهید حدود نیم ساعت در آب یخ بماند. آب یخ باعث می‌شود که نشاسته اضافی از سیب زمینی خارج شود و سیب زمینی در هنگام پخت بیشتر برشته و ترد شود.

· پس از اینکه نشاسته اضافی سیب زمینی گرفته شد باید سیب زمینی‌ها را از آب خارج کنید و یک قاشق غذا خوری بکینگ پودر بر روی آن بپاشید. اجازه دهید که سیب زمینی نیم ساعت دیگر استراحت کند.

· در این مرحله باید سیب زمینی را بشویید تا بکینگ پودر از روی آن شسته شود. اگر سیب زمینی را نشویید ممکن است که مزه تلخی بکینگ پودر از روی آن نرود. پس از شستن سیب زمینی‌ها را روی پارچه نخی یا حوله‌ای پهن کنید تا خشک شود.

· درون تابه به میزان لازم روغن بریزید و اجازه دهید تا کاملا داغ شود. اکنون می‌توانید سیب زمینی‌ها را درون روغن بریزید تا سرخ شوند.

· پس از سرخ شدن سیب زمینی‌ها به آنان مقداری نمک اضافه کنید. اکنون چیپس ترد و نمکی شما آماده خوردن است. نوش جان.

فوت و فن درست کردن چیپس خانگی ترد چیست؟

۱. توجه کنید که روغن درون تابه کاملا داغ شده باشد. اگر روغن به اندازه کافی داغ نباشد سیب زمینی در ظرف می‌چسبد.

۲. سعی کنید از تابه تفلون برای سرخ کردن سیب زمینی استفاده کنید.

۳. استفاده کردن از سرخ کن برقی بهترین گزینه برای سرخ کردن سیب زمینی به سبک حرفه‌ای هاست.

۴. اگر مایل بودید که چیپس را مزه‌دار کنید می‌توانید قبل از مرحله سرخ شدن به آن کمی سرکه یا آب لیمو اسپری کنید.

۵. اگر مایل بودید که چیپس را با استفاده از ادویه‌ها مزده‌دار کنید بهترین زمان برای مزه‌دار کردن چیپس پس از سرخ شدن است. چرا که اگر قبل از سرخ شدن به سیب زمینی ادویه بزنید ممکن است در هنگام پخت سیب زمینی نرم شود و درون ظرف بچسبد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید