بنا بر اعلام این مرجع، مجموع جان‌باختگان کرونا در استان اردبیل در ۱۹ماه گذشته و در خلال ۵ موج شیوع کووید. ۱۹ تاکنون ۲۴۹۲ نفر بوده است.

دومین روز بدون فوتی کرونا در این استان ثبت شد

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، روند نزولی شیوع بیماری کووید. ۱۹ در استان اردبیل که از ۴ هفته پیش آغاز شده است و همچنان ادامه دارد به طوری که طی شبانه‌روز گذشته شمار جان‌باختگان کرونا در این استان برای دومین بار در ۳ اه اخیر به صفر رسید.

ستاد مدیریت کرونای اردبیل اعلام کرد: شمار جان‌باختگان کرونا در این استان در اوج موج پنجم شیوع در اوایل شهریور تا ۲۱نفر افزایش یافته بود ولی با ادامه روند کاهشی، روز دوشنبه هفته گذشته نخستین روز بدون فوت و امروز نیز دومین روز بدون فوتی کرونا به ثبت رسید.

بنا بر اعلام این مرجع، مجموع جان‌باختگان کرونا در استان اردبیل در ۱۹ماه گذشته و در خلال ۵ موج شیوع کووید. ۱۹ تاکنون ۲۴۹۲ نفر بوده است.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اردبیل گفت: آمار مبتلایان روزانه کرونا در استان به ۳۳ نفر تنزل کرده است که نسبت به بالاترین آمار ثبت شده در ۴۰روز پیش، ۱۵۶نفر کاهش را نشان می‌دهد.

شهرام حبیب‌زاده افزود: شیوع بیماری کووید. ۱۹ در این استان در وضعیت زرد قرار دارد و شاخص شمار ابتلای جدید، آمار بستری همزمان و تعداد جان‌باختگان به شکل چشمگیری کاهش یافته و به پایین‌ترین حد ۳ ماه اخیر رسیده است.

وی اظهار کرد: طبق آخرین وضعیت شهرستان‌های کوثر، بیله‌سوار، سرعین و اصلاندوز در وضعیت آبی و شهرستان‌های نمین، گرمی، نیر، اردبیل، خلخال، پارس‌آباد و مشکین‌شهر در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

حبیب زاده درباره وضعیت واکسیناسیون در این استان گفت: از ۲۲ بهمن سال گذشته تاکنون یک میلیون و ۵۰هزار و ۳۸۶ دز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف تزریق شده است.

وی افزود: تاکنون ۷۴۶هزار و ۲۵۵دز واکسن نوبت اول و ۳۰۴هزار و ۱۳۱دز واکسن نوبت دوم در اردبیل تزریق شده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید