طبق مشاهدات میدانی، بعضی از انواع صابون جامد بیش از ۵۰ درصد و گاه تا ۸۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

افزایش عجیب قیمت صابون در بازار/ هر صابون جامد ۸۰ درصد گران شد

به گزارش سلام نو به نقل از بهار، مشاهدات میدانی نشان می‌دهد از اسفندماه سال گذشته بعضی از انواع صابون جامد بیش از ۵۰ درصد و گاه تا ۸۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند. به‌طور مثال صابون‌های ۹۰ گرمی لوکس از ۵ هزار تومان به ۸.۶۰۰ تومان رسیده‌اند که ۷۲ درصد تغییر نشان می‌دهد.

قیمت بسته‌های ۵ عددی صابون آرومکس هم با ۸۰ درصد رشد از ۱۷ هزار تومان به ۳۰.۶۰۰ تومان رسیده که بسیار بیشتر از میزان مصوب تعیین شده در ستاد تنظیم بازار بوده است. تغییرات قیمت برخی برندها نیز در محدوده مصوب و درحد ۲۵ درصد بوده است، به‌طور مثال صابون‌های ۱۲۰ گرمی دورو از ۱۰ هزار تومان با ۲۵ درصد رشد قیمت، حالا ۱۲.۵۰۰ به‌فروش می‌رسند. سوپرمارکت‌ها می‌گویند قیمت صابون در یک‌هفته تا ۱۰ روز گذشته نیز افزایش یافته و سفارش‌های جدید خود را ۲۰ درصد گران‌تر تحویل گرفته‌اند. این درحالی است که اخیرا مجوزی برای تغییر قیمت شوینده‌ها صادر نشده و درباره تغییر قیمت این اقلام اطلاع‌رسانی نشده است.

در طول سال گذشته قیمت مواد شوینده ۳‌بار با مصوبه ستاد تنظیم بازار افزایش یافت. تولیدکنندگان محصولات شوینده، افزایش قیمت این کالاها را اجتناب‌ناپذیر و ناشی از رشد شدید قیمت مواداولیه به‌ویژه مواداولیه داخلی شامل مواد پتروشیمی می‌دانند. از ابتدای پاندمی کرونا مصرف مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده در ایران و سراسر دنیا به‌شدت افزایش یافت و تولید این محصولات نیز به همین نسبت رشد کرد. انجمن تولیدکنندگان مواد شوینده و بهداشتی ایران اخیرا از کاهش چشمگیر خرید شوینده‌ها از ابتدای سال‌جاری خبر داد.

افزایش عجیب قیمت صابون در بازار/ هر صابون جامد ۸۰ درصد گران شد

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید