در پی مرگ مغزی «علی اکبر حافظی» فرزند شهید «محمد علی حافظی عسگری» ۴۶ ساله ساکن مشهد، اعضای بدن او به نیازمندان اهدا شد.

فرزند شهید حافظی به ۵ بیمار جان بخشید

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، پنج عضو «علی‌اکبر حافظی» فرزند شهید «محمدعلی حافظی عسگری» از مشهد مقدس با تأسی از پدر شهیدش، بر اساس وصیت‌نامه در راه نجات جان هموطنان خود اهدا شد.

در پی مرگ مغزی «علی اکبر حافظی» فرزند شهید «محمد علی حافظی عسگری» ۴۶ ساله ساکن مشهد، اعضای بدن او به نیازمندان اهدا شد.

دکتر ابراهیم خالقی مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اعلام این خبر توضیح داد: در هزار و نود و دومین عمل پیوند اعضا پنج عضو این فرزند شهید به بیماران نیازمند عضو به صورت رایگان اهدا شد.

وی افزود: در این اعمال جراحی قلب به بیمار  ۳۹ ساله ساکن نیشابور و کبد به بیمار  ۵۵ ساله ساکن چناران، قرنیه‌های چشم به هموطنان بیمار به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست این مرحوم نیز برای پیوند به بیماران سوختگی به بیمارستان امام رضای مشهد ارسال شد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: زنده یاد علی اکبر حافظی از بیمارستان جواد الائمه مشهد به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه معرفی شد و پس از انجام مراحل تأیید مرگ مغزی تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت. زنده یاد علی اکبر حافظی سه روز گذشته در عین سلامت، به خانواده خود اعلام کرده بود که در صورت وفات در هر زمان، اعضایش برای نجات جان هموطنان بیمار اهدا شود.

این فرزند شهید با تأسی از پدر شهیدش، ایثارگری، از خودگذشتگی، نوعدوستی و نجات جان هموطنان خود را در قالبی دیگر رقم زد. علی اکبر (مجتبی) حافظی فرزند شهید محمدعلی حافظی عسگری از شهدای دفاع مقدس بود.

«محمد علی حافظی عسگری» در هفتم خرداد ۱۳۳۱ متولد شد. وی در دوران دفاع مقدس بارها به جبهه اعزام و در عملیات میمک و خیبر از ناحیه دست مجروح شد، در ۲۳ اﺳﻔﻨﺪ ۱۳۶۳ در عملیات «ﺑﺪر» در ﺟﺰﻳﺮه ﻣﺠﻨﻮن به مقام رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش در گلزار شهدای خواجه ربیع مشهد به خاک سپرده شد.

از شهید والامقام دو فرزند دختر و دو فرزند پسر به یادگار ماند که مرحوم علی اکبر و مصطفی نام پسران اوست.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید