با وجود تمام نظرهای متفاوت یا شبیه به هم متخصصین حوزه‌های مختلف حقوق، جامعه شناسی و سیاست همه تاکید داشتند که باید زمینه بازگشت هلیا به جامعه را فراهم کرد و اجازه نداد زندگی او از مسیر عادی خارج شود.

 از قمه‌کشی تا بازیگری؛ چطور هلیا از قمه کشی به بازیگری رسیده؟

سلام نو – سرویس اجتماعی: در اواخر تیر ماه گذشته، زمانی که ویدئو قمه‌کشی هلیا نوجوان در یک پارک پخش شد همه نگران این بودند که او پس از این ماجرا کم‌ترین آسیب را نبیند و بتواند به زندگی روزمره خود باز گردد. در آن شرایط احتمالا کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد دختری که قمه‌ای به اندازه نصف قد خود را از شلوارش بیرون کشیده تنها سه ماه بعد به اینفلونسری اینستاگرامی تبدیل شود که جملات عاشقانه می‌گوید و تبلیغ آهنگ جدید یک خواننده را می‌کند.

هلیا کیست؟

هلیا نام دختر نوجوان اصفهانی است که به خاطر پخش شدن ویدئوی قمه کشی کردن در یک پارک و دعوا با چند دختر دیگر در ابتدای تابستان ۱۴۰۰ ناگهان مشهور شد. در آن ویدئو چند دختر نوجوان با یکدیگر درگیر می‌شوند و در درگیری علاوه بر فحش‌های رکیک و ناسزا به سمت درگیری فیزیکی هم می‌روند. در این میان یکی از دخترها که نامش هلیا است ناگهان قمه‌ای به اندازه نصف قد خودش را از شلوارش خارج می‌کند و باعث وحشت دیگران می‌شود.

بازیگر شدن هلیا دختر قمه کش مشهور + فیلم

دلیل قمه کشی هلیا چه بود؟

دلایل مختلفی برای این اتفاق ذکر شد. برخی روانشناسان و مددکاران اجتماعی معتقد بودند این دعوا خیابانی ادامه یک کل‌کل مجازی بین دو گروه نوجوان است که برای هم کری می‌خواندند. بعدتر یک استوری اینستاگرامی که منتسب به هلیا منتشر شد که او در آن دلیل دعوا را «رل» یا همان دوست پسر خود عنوان کرد.

 از قمه‌کشی تا بازیگری؛ چطور هلیا از قمه کشی به بازیگری رسیده؟

با این همه عموم روانشناسان و مددکاران اجتماعی معقتد بودند که دلیل این قمه‌کشی را باید در جایی عمیق‌تر از یک کل‌کل ساده نوجوانانه یا دعوا بر سر دوست یا همان «رل» جست‌وجو کرد.

سید حسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاران اجتماعی، در همان زمان گفت‌وگویی کرد و با اشاره به این مسئله گفت: «اگرچه حتماً لازم است که وضعیت خانوادگی، سلامت روان و وابستگی این فرد به مواد مخدر بررسی شود، ولی در کل نتیجه‌ای که می‌توان گرفت این است که ظهور و بروز این رفتارها یک «نشانه» است؛ نشانه و پیامی که این کلیپ به ما می‌دهد این است که حال بچه‌های ما خوب نیست. مختص این اتفاق هم نیست، چون هر از چند گاهی شاهد چنین حوادث و اتفاقاتی هستیم و این بار اول نیست، بار آخر هم نیست.»

نعمت احمدی، وکیل پایه یک دادگستری نیز با وجود تاکید بر توجه بر ابعاد حقوق ماجرا به سلام نو گفت: جامعه ما بسیار آسیب پذیر و تحملش رو به پایان است و تا زمانی که جامعه شادی نداشته باشیم شاهد چنین صحنه‌هایی خواهیم بود. فشارهای طبقاتی، جدایی والدین، فاصله افتادن بین والدین و فرزندان، فضای مجازی و ... همگی عوامل تشدید کننده این نوع فضاها و آسیب ها هستند. یک انقطاع و جدایی بین خانواده رخ داده است و ما ناخودآگاه به گوشی و فضای مجازی معتاد شده ایم.

با وجود تمام نظرهای متفاوت یا شبیه به هم متخصصین حوزه‌های مختلف حقوق، جامعه شناسی و سیاست همه تاکید داشتند که باید زمینه بازگشت هلیا به جامعه را فراهم کرد و اجازه نداد زندگی او از مسیر عادی خارج شود.

بازگشت هلیا به جامعه و اینفلونسر شدن؛ درست یا غلط؟

حالا بعد از گذشت سه به نظر می‌رسد این امر کم و بیش میسر شده است. هلیا صفحه خود را با چندین هزار فالور در اینستاگرام دارد و اخیرا هم در تبلیغ جدید آهنگ جدید یک خواننده نه چندان مشهور ظاهر شده است. نسبت به فالورها و تعداد ویدئو پیج‌های هلیا نشان می‌دهد که او هنوز در مرکز توجه است. اما این نوع فعالیت‌ها و قرار گرفتن هلیا در مسیر تبدیل شدن به یک اینفلونسر خوب است یا بد؟

خوب: خیلی‌ها در دنیا اینستاگرام مشهور شدند. چهره‌هایی که گاها هیچ داشته خاصی نداشتند. برای درک این موضوع کافی است به کسانی مثل دنیا جهانبخت یا ندا یاسی نگاهی بیاندازید، کسانی که مطلقا هیچ محتوایی ندارند و بدون عمل‌های زیبایی و آرایش فراوان حتی همان زیبایی چهره را نیز نداشتند.

در چنین شرایط اینفلونسر شدن هیلیای نوجوان اصلا بد نیست و خیلی بهتر از این است که او هنوز درگیر عواقب ناخوشایند یک اشتباه کودکانه باشد. شاید قرار گرفتن در این مسیر اجازه دهد تا او بیشتر و بیشتر رشد کند.

بد: بازگشت به زندگی عادی و فراموش کردن آن اشتباه ناخوشایند خوب است، اما آیا رشد ناگهانی فالور و تبدیل شدن به یک سلبریتی، یا شبه سلبریتی، باعث ایجاد بحران‌های جدید برای هلیا نمی‌شود؟ آیا استفاده تبلیغاتی مشاغل مختلف از هلیا نوعی استفاده ابزاری از او نیست؟ آیا این چنین مشهور شدن هلیا این توهم را برای هم سن‌وسال‌هایش ایجاد نمی‌کند که با هر جنجالی مشهور شوند و بعید این شهرت را تبدیل به فالور کنند؟

کد خبرنگار: ۲۰
۲۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 11
  • در IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    25 2
    بد آموزی داره
  • حسین IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    18 1
    بره بابا
  • قمه کش دوم IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    41 0
    شاخش کردین خوبتون شد؟
  • مرضیه IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    41 1
    بشین سرجات بچه،جوجه یه روزه
  • IR ۰۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    17 19
    امید است بفضل الهی در همه موارد ظعف ها و کمبودهای جوانان عزیز مرتفع شود ان شا ئالله آینده جامعه رو به الگوسازی اسلامی اصیل متحول شود
  • آرمین US ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    35 1
    دادگاه احضارش کرد و قرار بود اصلاح بشه این که بدتر شد برای اون مردمی که امثال اینا رو معروف میکنند باید تاسف خورد
  • ایرانی IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    35 1
    هلیا یک مورد کوچیک از هزاران موارد هست.با این فرمون اگه جلو بریم باید انتظار نسلی از مالیخولیا،یا آدم خوارها در ایران داشته باشیم.دولت باید این اسیب ها رو در اجتماع از هم اکنون که خیلی هم دیر شده شناسایی و درمان کنه.واقعا جامعه ای ناامید.عصبی،بی گذشت،غمگین داریم.اگه زودتر به داد مردم رسیده نشود بخدا فردا خیلی دیره.
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      0 0
      واقعن....خیلی عالی تحلیل کردید
  • حسین IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 0
    اینجور افراد باید تو نطفه خفه بشن نه اینکه بهشون بال و.پر بدن و بشن الگوی نامناسب نسل دهن بین ما ، نسلی که مثبت را نمیبینن و عاعشق منفی هستن ، متاسفانه با شاخ کردن اینجور افراد ، راه را برای بقیه هموار و هموار تر میکنیم ،. اینقد هم لازم نیست بهش پرداخته بشه ، بذارین تا به بوته فراموشی سپرده بشه نه هر روز علمش کنید ، آخه این کار ناشایست دیگه هی یادآوری داره ؟؟؟؟؟؟
  • امیر IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 0
    واقعیت جامعه ما این است که ما دیگر زندگی نمی کنیم داریم به موجودات عجیب غریب و خطرناک تبدیل میشویم جامعه ای که هیچ فکری به حال نیروی انسانی وضع اجتماعی ،فرهنگی، اقتصادی،واینده آن نمی شود
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 0
    خوبدماهم مثل هلیاازاین کارابکنیم تامعروف بشیم وبلاگربشیم
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    0 0
    باور کنید اگر از ما زن ها به طور همه جانبه حمایت بشه هم دولت وهم خانواده ها خیلی از مشکلات حل میشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید