صدف‌های گردن غازی، سخت پوستانی با ظاهر عجیب بوده که به عنوان غذا در شمال اسپانیا یافت می‌شوند. این صدف‌ها به سنگ‌ها چسبیده و به وسیله شاخک‌های خود پلانکتون‌ها را جذب می‌کنند. از این رو، امکان پرورش آن‌ها به صورت تجاری وجود ندارد.

انسان‌ها از ابتدای جهان و زندگی‌ به دنبال یافتن غذا و زنده ماندن هستند. در ابتدا انسان‌ها هر خوردنی را به عنوان غذا شناخته و روزگار خود را می‌گذرانند. غذاها به مرور زمان تغییر کرده و از حالت ساده و عادی به سمت عالی و گران بودن رفتند. غذاهای لاکچری و گران قیمت به سادگی آماده نشده و گاهی صیادان و جویندگان آن‌ها جان خود را به خطر انداخته و به دنبال آن‌ها می‌روند. همراه ما با گران‌ترین و لاکچری‌ترین غذاهای جهان آشنا شوید.

آبالون

لاکچری ترین غذاهای جهان کدامند؟ / صبحانه چند میلیون دلاری

آبالون، حلزون‌های دریایی خوراکی بزرگی هستند که به خاطر گوشت طعمدار و صدف‌های رنگین کمانی چشم نواز خود در شرق آسیا و آمریکای لاتین بسیار محبوب هستند. قیمت آبالون‌ها به دلایلی از جمله بیماری همه‌گیر، صید بیش از حد و غیر مجاز افزایش بسیاری یافته است. این حلزون‌های لاکچری تنها توسط غواصان قابل صید است که سالانه صدها نفر بدون وسایل تنفسی جان خود را در جهت صید آبالون‌ها به خطر می‌اندازند. از این رو، گران قیمت بودن آن به چشم نمی‌آید.

صدف‌های گردن غازی

 

لاکچری ترین غذاهای جهان کدامند؟ / صبحانه چند میلیون دلاری

صدف‌های گردن غازی، سخت پوستانی با ظاهر عجیب بوده که به عنوان غذا در شمال اسپانیا یافت می‌شوند.  این صدف‌ها به سنگ‌ها چسبیده و به وسیله شاخک‌های خود پلانکتون‌ها را جذب می‌کنند. از این رو، امکان پرورش آن‌ها به صورت تجاری وجود ندارد. این صدف‌ها در ساحل مرگ که بادهای متغیر و صخره‌ها صدها کشتی را در هم شکسته و جان ملوان‌ها را گرفته است، زندگی می‌کنند. صیاد باید به داخل آب پریده و از صخره‌های سنگی تیز و برنده که در معرض امواج دریا قرار دارند، بالا روند. پس، گران قیمت بودن آن‌ها امری عادی است.

خرچنگ کینگ آلاسکایی

لاکچری ترین غذاهای جهان کدامند؟ / صبحانه چند میلیون دلاری

 خرچنگ کینگ آلاسکایی در آب‌های آلاسکا زندگی می‌کند. فصل صید آن‌ها بسیار کوتاه بوده و گاهی تنها چند روز به طول می‌انجامد. صیادان تا عمق 180 متری در دل آب‌های منجمد کننده دریای برینگ فرو رفته و به وسیله کوزه‌هایی که در آب می‌اندازند، خرچنگ‌ها را شکار می‌کنند. گزارش شده که در این فصل به طور میانگین یک صیاد جان خود را از دست می‌دهد. بنابراین، خوردن خرچنگ کینگ آلاسکایی به قیمت جان یک انسان تمام می‌شود.

مار دریایی

لاکچری ترین غذاهای جهان کدامند؟ / صبحانه چند میلیون دلاری

مارهای دریایی به منظور مصرف غذایی و همچنین اهداف دارویی در خلیج تایلند صید می‌شوند. مارها در سوپ یا به صورت سرخ شده سرو می‌شوند که در نوع خود بسیار خوشمزه و لذیذ هستند. مارهای دریایی شب‌ها همزمان با هشت‌پاها صید می‌شوند. بدین صورت که صیادان توجه آن‌ها را با نور جلب کرده و توسط دستان برهنه سایز آن‌ها را چک کرده و هرگونه نیش خطرناک و کشنده را به جان می‌خرند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید