طبق اطلاعات ارائه شده ​از سوی معاونت مالی و امور مجامع سپرده های بلندمدت بانک کارآفرین در مردادماه رشد۳ درصدی را تجربه کرده است.

رشد سپرده های بانک کارآفرین در مردادماه

به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، گزارش عملکرد ماهانه بانک کارآفرین در مرداد ماه نشان می دهد که سپرده های بلندمدت دو ساله با حدود ۵ هزار میلیارد ریال معادل ۳درصد، بیشترین مبلغ  رشد را داشته است.

در این مدت سپرده های کوتاه مدت نیز با حدود ۴ هزار میلیارد ریال معادل سه درصد در رتبه دوم بیشترین رشد و گواهی سپرده عام در این ماه با تقریبا هزار میلیارد ریال معادل ۷درصد بیشترین کاهش را به خود اختصاص داده است.

در ماه مورد گزارش، بررسی ها نشان می دهد طبق روال ماه های گذشته تسهیلات مرابحه با تقریبا ۱۸ هزار میلیارد ریال معادل ۹درصد بیشترین رشد و تسهیلات خرید دین ۱۷درصد رشد را نشان می دهد . تسهیلات مشارکت مدنی با حدود ۸هزار میلیارد ریال بیشترین کاهش را به خود ختصاص داده است.

بررسی اطلاعات ارائه شده به بورس همچنین نشان می دهد که سپرده های بانک در مردادماه با ۲.۷ درصد افزایش  به ۳۸۵ هزار میلیارد ریال رسیده است.تسهیلات بانک نیز طی این مدت با ۳.۹ درصد افزایش به ۳۲۴ هزار میلیارد ریال رسیده است.

روند اعطای تسهیلات مردادماه نیز مانند ماههای گذشته به سوی تسهیلات مبادله ای بوده است. در این ماه تسهیلات مرابحه ای ۱۸هزار میلیارد ریال رشد داشته و طی همین مدت تسهیلات مشارکت مدنی ۸هزار میلیارد ریال کاهش داشته است.

بررسی سهم هر یک از تسهیلات بانک نشان می دهد تسهیلات مرابحه با ۶۵ درصد بیشترین سهم از پرتفوی تسهیلاتی بانک را دارا است. تسهیلات مشارکت مدنی با ۲۰ درصد در رتبه دوم قرار دارد . فروش اقساطی با۶ درصد و جعاله با ۴درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

درآمد تسهیلات در مردادماه ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۱۲۰ درصد رشد نشان می دهد، طی ۵ ماهه سال جاری بانک ۲۲هزار میلیارد ریال درآمدکسب کرده است در حالی که  ۱۸ هزار میلیارد ریال سود به سپرده ها پرداخت کرده است.

در پایان مردادماه تراز عملیاتی بانک ۳.۷۳۹ میلیارد ریال مثبت شده است این در حالی است که تراز عملیاتی بانک در مدت مشابه سال قبل ۲۷۵ میلیارد ریال مثبت بوده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید