یک کارشناس بازار سهام درباره روند بازار فردا گفت: به نظر می‌رسد در دو روز آیبنده تحرکات بازار متعادل‌تر شود.

پیش بینی بورس برای فردا دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰/ چند توصیه مهم به سهامداران برای معاملات فردا

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز،بازار سهام امروز در دومین روز معاملاتی هفته جاری باز هم با روندی منفی همراه شد و شاخص کل بورس افت گسترده‌ای را تجربه کرد. اما چرا روند منفی بورس ادامه‌دار شده است؟

در مصوبات اخیر مجلس مقرر شده است تا برای ساخت مسکن حمایتی، وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و صنعت و معدن موظفند از بورس کالا سیمان و فولاد مورد نیاز را تامین کنند.

همچنین چند روز گذشته عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای سیگنال‌های مثبتی را برای مبادلات اقتصادی ایران با کشورهای عضو این سازمان داشت. همچنین وزیر بهداشت هم خبر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای محصولات دارویی را چند روز گذشته داد اما با وجود خبرهای مثبت و عملکرد مناسب شرکت‌های بورسی  باز هم روند بازار منفی است. به عقیده برخی از کارشناسان بازار سهام ایجاد جو منفی در بازار طبیعی است و لازمه صعود، ریزش است اما ریزش بازار دو هفته‌ای است ادامه داشته و کم نشده است. پیش‌بینی کارشناسان از بورس فردا به چه صورت است؟

یوسف هاشمی، کارشناس بازار سهام درباره روند بازار فردا به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به این مساله که بازار سهام چند روز متوالی با ات شاخص‌ها مواجه بوده است به نظر می‌رسد در دو روز آیبنده تحرکات بازار متعادل‌تر شود. وی در این باره تشریح کرد: چند روز آینده اگر بازار منفی هم باشد از شدت افت آن کم می‌شود و اگر مثبت هم باشد ضعیف و مقطعی خواهد بود.

این کارشناس بازار همچنین در توصیه به سهامداران خرد بازار گفت: تا جای ممکن از حرکت‌های هیجانی در خرید یا فروش سهم‌های خود خودداری کنند.

یوسفی گفت: سهامداران باید بدانند معاملات کوتاه مدت و نوسان‌گیری در بازار سرمایه نیاز به تخصص دارد و متخصصان این حوزه به رحاتی سود خود را کسب می‌کنند اما سهامداران خرد که از سرمایه و دانش کافی برای خرید و فروش برخوردار نیست باید با دیدی بلند مدت به بورس نگاه کنند.

وی در این باره افزود: در این صورت در کسب سود موقف عمل می‌کنند. زیرا در بلند مدت سهم‌هایی که زیر ارزش ذاتی خود معامله می‌شوند برندگان بازار خواهند بود.

کد خبرنگار: ۱۳
۱۹دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 10
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    5 1
    این بازار بازار نخواهد شد
  • محمود IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    8 1
    خدا وکیلی این هم شد تحلیل؟ خود شما بخونید ببین چی نوشتید . هیچ تحلیلی نداره
  • سیاوش IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    1 0
    بورس تون هم به درد خودتون می خوره. آخه این هم شد بورس؟ چه بورسی بابا. دیگه حالم داره بهم می خوره‌ . من نه سودش رو می خوام و نه زیانش رو . عطایش رو به لقایش بخشیدم
  • علی IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    0 0
    گنتعلح عم۸۱
  • فتاحی IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    0 0
    همه چیز مثبت و عالی اما دلالان از همه عالیتر ، این مگه شد بازار.
  • نااشنا IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    0 0
    عجب یکی باید برا نویسنده و کارشناس ترجمه کنه چشم کنید
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    2 0
    جناب کارشناس محترم اگرگفته هات ربطی بهدبورس داشت عزیزم کل بازار ریزشی است از معدنی پتروشیمی مخابراتی فلزات خلاصه کل گروها ریزش است یکیدمیگه اصلاح بازارییکی میگه دللر یکی میگه شانکهای وارز دولتی ووو دلار 27هزارپائین که نیود چی ربطی به گروه مخابراتی داره وآشامیدنی ووو نه عزیزم حقیقی ها به اندازه حقوقی ها سرمایه ندارن که درهرزمان دلشون خواست بورس وشاخص رودمنفی یادمثبت کنند بگردید پشت پرده خودسازمان چی خبره هروقت دوس داشتن مثلحت دونستن شاخص رودمیبرن بالا ودهمچنین برعکس وهمیشه تبلیغ میکنند حقیقی هادفروشنده وپولو ازاز بورس خارج کردندبلکه ایندحقوقی ها هستن وخود سازمان هم میدونه دستکاری میکنه آمارو خروج بیشترحقیقی هارو نشان میدن خلاصه هرچیرهست پشتدپرده سازمان استدچطوری پول سهامدار خردرو خالی کنند
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    0 0
    همه رو از بورس فراری دادند همه دارند باضرر خارج میشوند فکر کنم تاسال اینده فقط حقوقی ها دربورس باشند
  • صبر IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    1 0
    الان پفک بستنی آدامس لبنات برنج و ...سربه فلک کشیده اما بورس هرروز منفی مگه این چه اقتصادیه ماداریم به نظرم تعطیلش بکنن.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید