رییس‌جمهور گفت: مردم انتظار دارند با اولویت‌بندی مسائل مهم اقتصادی و با تلاش شبانه‌روزی، تحولی ملموس در اقتصاد کشور و معیشت آنان رخ دهد.

تاکید رییس‌جمهور بر ضرورت اقدامات اثرگذار برای ثبات بازار و کنترل قیمت‌ها

به گزارش سلام نو به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، رییس‌جمهوری با ضروری خواندن اقدامات اثرگذار برای ثبات در بازار، کنترل قیمت‌ها و تامین مواد اولیه، از وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی خواست برای حل مشکلات معیشت روزانه مردم تدبیر و چاره‌اندیشی کنند.

سید ابراهیم رییسی در ششمین جلسه ستاد هماهنگی‌های اقتصادی دولت به وزارتخانه‌های صنعت معدن، تجارت و جهاد کشاورزی تاکید کرد که با برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان‌مدت و بلندمدت ضمن اصلاح فرایندها، برای حل مشکلات معیشت روزانه مردم تدبیر و چاره‌اندیشی کنند.

رییس‌جمهوری از وزیران مربوطه و دبیرخانه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت خواست تا طرح‌ها و برنامه‌های تحولی را با مشارکت صاحب‌نظران و فعالان اقتصادی تهیه و پس از تصویب، ابعاد مختلف آن را برای مردم تبیین و تشریح کنند.

رییسی همچنین به معاون اول ماموریت داد سامانه جامع تجارت را در یک زمان بندی مناسب پیگیری کند و  به نتیجه برساند.

وی، دولت را ناظر اصلی در بازار دانست و گفت: مردم انتظار دارند با اولویت‌بندی مسائل مهم اقتصادی و با تلاش شبانه‌روزی، تحولی ملموس در اقتصاد کشور و معیشت آنان رخ دهد.

بر اساس این گزارش، در این جلسه موضوع «سیاست تجاری و ارزی» و «راه‌های افزایش و توسعه صادرات غیرنفتی» مورد بررسی قرار گرفت.

براساس برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، افزایش صادرات غیرنفتی از ۳۵ میلیارد دلار به ۷۰ میلیارد دلار، هدف‌گذاری شده که لازمه آن اصلاح ساختار و مقررات صادراتی و افزایش سبد کالاهای دانش‌بنیان، پیشرفته و اشتغال‌زا در صادرات و نیز تقویت بازارچه‌های مرزی است.

در این جلسه همچنین برای اجرایی شدن این طرح‌ها، ۱۴ پروژه زیرساختی و نیز مسیرهای ویژه تجاری بین ایران و کشورهای هدف بررسی و الزامات آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید