در ویدیو زیر شاهد تصاویری زیبا از بازیگوشی و آب تنی تابستانه خرس مادر به همراه ۳ توله‌اش در منطقه البرز مرکزی شمالی مازندران خواهید بود.

آب‌تنی خرس مادر و سه توله‌اش در ارتفاعات مازندران / فیلم

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شاید در باور عمومی نسل خرس‌های قهوه‌ای در جنگل‌های شمال به شماره افتاده باشد، اما تصاویر متعددی که از برخی محیط بانان از خرس‌ها ضبط شده است نشان می‌دهد این گونه جانوری در ارتفاعات استان هنوز حکم فرمایی می‌کند.

خرس قهوه‌ای یکی از نادرترین گونه‌های جانوری در جنگل‌ها و ارتفاعات مازندران هستند که در فصل زمستان در غارها پناه می‌گیرند و با گرم شدن هوا به جستجوی غذایشان که شامل گیاهان و حیوانات هست می‌روند، جستجویی که بارها و بارها توسط دوربین‌های حافظان محیط زیست ضبط شده است.

خرس‌های نر و ماده اوایل تابستان تا اوایل مرداد ماه باهم زندگی می‌کنند و در باقی فصول سال خرس مادر وظیفه رسیدگی به توله هایشان را به عهده دارد.

ابوالفضل رهبری زاده محیط بانی که چندین بار تصاویر زیبایی از خرس‌ها ضبط کرده است حالا تصاویری از خرس مادر به همراه ۳ توله اش در منطقه البرز مرکزی شمالی را به تصویر کشیده که در حال استراحت، بازیگوشی و آب تنی تابستانه هستند.
 

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید