وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از برگزاری مانور مشترک این کشور و ترکیه در چارچوب توافقنامه همکاری‌های نظامی خبر داد.

جمهوری آذربایجان و ترکیه رزمایش مشترک برگزار می‌کنند

به گزارش سلام نو به نقل از خبرگزاری صداوسیما از باکو، رزمایش تاکتیکی-رزمی نظامیان جمهوری آذربایجان و ترکیه در منطقه آزاد شده لاچین آغاز شد. پایگاه خبری وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از آغاز برگزاری مانور مشترک این کشور با ترکیه خبر داد.

بر اساس این اعلام، مانور مشترک دو کشور در چارچوب توافقنامه همکاری‌های نظامی برگزار می‌شود. هدف از برگزاری رزمایش بهبود تعامل رزمی میان واحدهای نظامی دو کشور در عملیات‌های رزمی و همچنین افزایش ظرفیت‌های تصمیم گیری و مدیریت هماهنگ فرماندهان واحدها اعلام شده است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد، در این رزمایش به مهارت‌های استفاده از تجهیزات رزمی مدرن و تجهیزات نظامی در شرایط مختلف جغرافیایی توجه ویژه خواهد شد.

همچنین؛ هفته‌ گذشته دو کشور رزمایش مشترکی در آغاز کرده اند که تا ۱۲ سپتامبر ادامه دارد. شهرستان لاچین جمهوری آذربایجان که در سال ۱۹۹۲ توسط ارمنستان اشغال شده بود، سال گذشته بر اساس توافق نامه صلح سه جانبه (روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان) پس از ۲۸ سال به جمهوری آذربایجان تحویل داده شد.

براساس توافق آتش‌بس بین باکو و ایروان با میانجیگری مسکو، نیروهای ارمنی امروز اول دسامبر سال ۲۰۲۰ از لاچین خارج شدند و ارتش جمهوری آذربایجان در منطقه مستقر شد. منطقه «کریدور لاچین» که تنها جاده ارتباطی بین قره‌باغ و ارمنستان است، به مدت پنج سال تحت کنترل سربازان روس خواهد بود. لاچین در مرز ارمنستان واقع شده و به دلیل اهمیت استراتژیک که تنها جاده بین قره‌باغ و ارمنستان است، «کریدور لاچین» نامیده می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید